Hemma från stämman!

Kom egentligen hem igår, men då blev det bara rakt in i duschen (efter uuuuuunderbar massage!!) och sen sova. Var så sjukt trött, ögonen gick i kors typ hela dagen. Såg typ lika trött ut när jag vaknade imorse, trots att jag kände mig hyfsat utvilad.

Stämman har varit rolig som vanligt!
Magnus Andersson valdes till ny förbundsordförande. Magnus var mitt val, men både han och Marie är såå duktiga politiker så jag kan förstå att omröstningen blev så jämn som den blev (52-46). Att Marie nu är vice ordförande i CUF tror jag är det bästa vi kan få. En så vass och stark ledning i ungdomsförbundet kan bara skapa kanonbra förutsättningar för CUF i framtiden!

I övrigt så har vi fattat många kloka beslut denna stämman. De socialliberala värderingarna har slagit stort igenom och slagit bort de "liberala" tankarna om att droger ska vara lagligt liksom prostitution m.m. Blev en del inlägg från talarstolen med, framförallt i utbildningsfrågorna. Ett tiotal gånger stod jag väl i talarstolen skulle jag tro. Vissa inlägg väl förberedda, andra typ kaos. Men kul iaf! Och jag förelsog Josefine Isaksson till förbundsstyrelsen och hon kom in så är helt nöjd!

Vi hade också en fantastiskt rolig förbundsfest med blinddating på schemat för de flesta, jättegod mat, Kalles Kablar som underhållning (grymt bra) och riktigt bra musik på dansgolvet. Fick ta några buggsvängar till o med :)


Idag har jag jobbat som vanligt. Ska på utflykt med ettorna imorgon så har fått fixa matsäck ikväll - igen. Känns som det är matsäck jämt numera. O sen e klassläraren ledig så ska ha klass onsdag, torsdag med. Så kan det va! Blir nog en rolig vecka ändå, även om jag längtar sååå mycket tills sommaren. Bara 6 veckor kvar till två månaders ledighet... *weee*

Undrar om Kent ringer mig snart. Jag saknar honom. Men han kommer hit igen imorgon :) *Love*

Ha det bra allihop!
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback