Efter snö kommer...

Slask! Fast det har inte varit så farligt ändå faktiskt, även om den mesta snön har försvunnit nu. Ett par dagar har vi i alla fall fått njuta av snön, och nedan tänkte jag bjuda på lite bilder från min promenad i fredags. Det känns som om jag är del i en fantastisk vintersaga när jag går där...



I helgen har vi varit på luciatåg i domkyrkan. Det var jättevackert och stämningsfullt, men jag saknade en del låtar som jag gärna ville höra i luciatåg... Efteråt bjöd vi Zandra, Camilla och Dan på lussefika framför Idolfinalen som Kevin vann. Jag höll ju på honom, men hade hellre sett att Alice fått ge ut vinnarlåten.

Igår köpte jag nya skor, ett par Gore Tex-kängor på Ecco. Behövs verkligen i det här vädret, så bra att jag äntligen bestämde mig för att lägga pengar på det! På eftermiddagen var vi och såg ytterligare ett luciatåg, i Teleborgs kyrka. Här var det lite gulligare, barnkör, och de sjöng några av de låtar jag saknat i fredags. De bästa luciatågen är nästan de små, enkla faktiskt. På kvällen blev det fruktsallad med massa goda tillbehör samt kortspelande med Zandra och Rickard. Kvällen avslutades med Beck!

Idag har det varit en lugn dag. Jag har känt mig lite förkyld, så tagit det lugnt. En långpromenad har det blivit, och i dagens lucka på adventskalendern fann jag 30 min massage som jag inte tackade nej till... Såå skönt! Ikväll har vi sedan ätit supergod middag bestående av fransk potatisgratäng och ryggbiff. Mums!

Avslutar dagen med att bjuda på lite bilder från vårt juliga hem. Här är så mysigt, även om det är svårt att få fram i bilderna...

Kommentarer
Postat av: Alexandra D

Vilka fina vinterbilder! Och så mysigt :)

2008-12-15 @ 10:15:37
Postat av: Anonym

Tack för en härlig helg :) Såå vackra bilder :)

2008-12-15 @ 20:57:05
Postat av: Madde

jo, trodde knappt på mig själv förrän jag hörde de på nyheterna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback