Hemma igen!

Så, nu är jag tillbaka hemma i Växjö igen. Tillbaka i verkligheten utanför den lilla bubbla vi levde i i Jönköping. Det har varit en fantastiskt rolig stämma! Jag hade inga höga förväntningar alls i år, men gud så skoj det varit. Debatterna, alla människor man träffat, stämningen, förbundsfesten och inte minst solidaritetståget på 1 maj! Det negativa har legat i de hot och de attacker som har gjorts mot oss i CUF. Anarkister som sprejat ner bilar och bussar, stulit utrustning och slängt in illaluktande vätska i stämmosalen. Försökt störa vårt solidaritetståg (dock blev de stoppade av poliser) och stört oss med knackningar och raketsmällande utanför fönstrena. Ändå har jag känt mig trygg, glad och positiv och så har också stämningen varit hela tiden! Nästa år väntar Östersund... det blir en lång resa med andra ord!

Gårdagskvällen gick så fort. Känns som att jag knappt hann hem innan det var dags att sova, och ändå var jag hemma vid sju nånting. Kent hade gjort supergod varm smörgåstårta (goda rester idag ja!) och sen ville jag ju kolla nyhetsklipp m.m. på nätet så fastnade framför datorn typ hela kvällen. Lagom socialt. Sen när vi gick och la oss var jag lite för social, pratade och berättade massa saker när Kent mest av allt behövde sova. Hmm.. inte snällt.

O just det, jag ska lägga in bilder från stämman så fort jag får tag på några. Det är gotlänningarna som fotograferat mest åt oss så vi får se när de skickar vidade bilderna :)

Idag är det skolan som gäller. Om en månad är det sommarlov. Sjukt.
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback