Vackra höstdagar

Det är helt otroligt hur vackert det kan vara i oktober! Jag har precis insett det efter de senaste dagarnas underbar väder (utom i söndags då...) Det är så vackert ute, alla gula, röda, bruna och gula löv som färgar omgivningen och solen som ger ett alldeles speciellt slags ljus. Man bara njuter av solen och på samma gång av kylan som ibland tränger igenom. Jag förundras över de iskalla morgnarna (idag var det frost ute) som förvandlas till varma, sköna höstdagar efter några timmar. Jag tror jag gillar hösten faktiskt. Dessutom är det så mysigt att på kvällen krypa ner i soffan framför teven eller med en bra bok i händerna och en massa tända ljus och gott fika. Love it!

Det gäller att ta vara på dessa dagar, njuta av dem och behålla dem i sitt minne för det är så lätt att om några dagar eller veckor klaga på regnet, gråheten och kylan. Sanningen är dock att utan de gråa dagarna skulle vi inte njuta lika mycket av det vackra. Och då är de ändå värda att finnas tror jag :)

Nog med filosofiska tankar för idag. Nu ska jag möta Zandra och gå en liten härlig höstpromenad i det vackra vädret, sen hem och fixa kvällens middag. Sen blir det kanske en mysig promenad runt Växjösjön i mörkret med Kent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback