Tappat gnistan?

Blir inte många blogginlägg nuförtiden. Hinner helt enkelt inte, eller orkar inte. Jobbar långa dagar så... Trivs i alla fall bra på jobbet så :)

I eftermiddag/kväll har jag haft en sån kanonkväll trots att jag är ensam hemma. Åkte från jobbet vid tre, sen in på gymmet för första gången på tre veckor (varit iväg, sen dunderförkyld osv...). Därefter hem och duscha, käkade lite mat, satte på mig mina nya shorts och kände mig döläcker i dem.. haha.. Får man göra det? Stack till willys och köpte massa goda grejer - tänk er själva när man står och lägger upp bara läckerheter som laxfilé, fetaost, pesto, avocado, lime, färsk ingefära osv.... Blir lite lyxmat senare i veckan. Därefter snabbt hem och in med varorna i kylen/frysen, så bytte jag om igen och mötte upp Camilla för en knapp timmes promenad ikväll igen (gick igår med). Sen jag kom hem har jag käkat upp mina morots- och gurkstavar samt dilldippa sen helgen. Mums!

Så här glad blev jag för en hole in one när vi spelade minigolf med Kents brorsa och dotter i lördags. Ungefär så jag känt mig idag med... haha!

Imorgon kommer Kent hem igen. Som jag längtar efter honom! Fast sover nästan bättre ensam.. :P haha! Sover som en stock så fort jag lägger huvudet på kudden. Skönt... Tänkte köpa en "Tycker om dig-"lott till honom men de var slut så han får en skrapkryss som överraskning när han kommer hem imorgon istället. Den är mycket roligare ändå så kanske var lika bra :) Sen ska vi grilla och äta supergod (förhoppningsvis) pastasallad till. Såg på "vad blir det för mat?" i söndags kväll och tänkte testa den pastasalladen som Morberg gjorde där.

En bild från vår promenad ute på Hissö i söndags. Halkade in på en liten skogsstig som visade sig vara ett strövarspår där ute, såå mysigt! Gick längs med vattnet hela vägen (på bilden sitter jag på en stam ovanför vattnet) och avslutade promenaden med fika vid slottsruinen!

Svensson, Svensson

Vi var och såg Svensson, Svensson i Kalmar igår och måste bara säga: se den! Skrattade konstant, framförallt andra akten. Låg dubbelvikt på stolen hahaha... Helt underbar!

I övrigt så var Halmstad underbart kul som alltid, utgång på lördagen på klassiska Mårtenssons där vi röjde loss på schlagergolvet och jag äntligen fick smaka min Fanta Rosé, vilket inte va så himla speciellt egentligen.. haha... Hade en riktigt rolig helg i superbra sällskap som vanligt. Enda felet på helgen var att jag drog på mig en förkylning, som bara blir värre och värre... (gårdagen i Kalmar har inte förbättrat den heller...) Kan knappt minnas när jag var så här förkyld senast. Men men, det går väl över.

Nu ska jag ta mig till jobbet. Hade sovmorgon idag, och imorgon också.. skönt efter att ha gått upp innan klockan sex två dagar i rad tidigare. Kent har åkt hem till sina föräldrar nu precis, så blir lite ensamt ikväll men vad gör det när jag ändå inte är hemma förrän halv sju, egentligen?

Ha en bra dag!
Tjingeling

Partyhelg i Halmstad!

Imorgon styr vi kosan mot Halmstad för årets partyhelg där. Vi tänkte åka lite tidigare så vi hinner sola och bada lite med, resten av helgen lovas dåligt väder så. Men imorgon ska det blir fint!

Har passat på att dra massa ogräs o greja här hemma, o snacka om att jag byggt på min solbränna :) Dessutom har det hunnits med lite minishopping (två linnen o ett par shorts på H&M - behövdes!!), bad i Klagshamn både igår och idag samt underbar trerätters middag på Jensens Böfhus idag!

Nu ska jag börja packa ner mina grejer så vi snabbt kommer iväg imorgon.
Ha en bra helg!

Ven!

Idag har vi spenderat dagen mestadels cyklandes på Ven. Helt underbart har det varit! Strålande sol nästan hela tiden, och vi började med att avnjuta vår mumsiga pastasallad, därefter tillbringades några timmar i och runt Tycho Brahe-muséet. Väldigt intressant, och en rolig lekpark utanför som man inte får missa! Därefter cyklade vi ut mot Backafall på östra sidan, och cyklade sedan runt till västra sidan där vi så småningom käkade glass och badade :)

Kvällen avslutades med varmrökt lax och potatissallad nere i hamnen, och därefter cyklade vi ner till den andra hamnen igen där färjan gick ifrån. Passade på att smaka Vens hemgjorda glass i kön gjorde vi också! Som tur var kom vi med färjan, med tjugo personers marginal. De stackarna som stod kvar hade 1,5 timme tills nästa avgång... usch!  Bilder kommer sen när vi är tillbaka i Växjö igen.

Nu har vi landat i Arrie och nu blir det några dagar här nere innan vi drar vidare norrut igen, mot Halmstad! Imorgon blir nog att fixa och dona, kanske shoppa, lite. Sen på torsdag lovas finare väder så då ska det badas i Klagshamn *älska havet*.

Nu är jag dock trött och sängen väntar så... god natt!

Semester - igen!

Himlen i onsdags kväll.. Ser rätt häftig ut!

Nu har jag en veckas semester igen. Underbart! Lite finare väder lovas framåt veckan med, får iaf hoppas på det. Vi ska strax åka till Kents föräldrar nu och fiska ikväll. Hoppas få grilla några abborrar, vi får väl se. Imorgon åker vi ner till pappa i Hässleholm och övernattar där. Sen åker vi vidare till Ven där vi ska cykla och bada på tisdag är det tänkt och därefter ner till mamma några dagar. Helgen spenderas i Halmstad för sommarens obligatoriska festarhelg i Peters sommarstuga! Fullt upp som vanligt...

I onsdags var det lillördag, vilket för ett par stycken betydde ett högre alkoholintag än vanligt. Jag var dock inte en av de två utan höll mig till vatten... hehe..

Vi grillade på balkongen, sen blev det plump och så småningom fyllespel för Camilla och Kent. Galningar :P

Träningsmässigt har veckan trots allt blivit riktigt bra. Ett besök på gymmet, där jag förutom styrketräning körde hårt på crossen, sedan en promenad, ett simpass på rekordtid (2 km, dvs. 80 längder, på 49 minuter) och 2 löppass - också där med ny rekordtid på 5 km-rundan. När vi var i simhallen utmanade jag dessutom min höjdskräck än en gång och lyckades på nåt mirakulöst sätt hoppa från 5:an! Vi dök från kanten och från 1:ans trampolin, hoppade från 3:an vilket jag nyss börjat våga och sen 5:an med. Snacka om att jag e stolt över mig själv :) Kommer dock aldrig förstå hur man kan hoppa från 10 meter. Sjuuukt högt måste det vara. Fick nästan svindel på 5:an så...

Bakade en ny sorts muffins igår; hallonmuffins med kanelhavretäcke. Mums!

Nu ska vi köra. Hoppas du får en bra vecka, kanske uppdaterar i veckan. Annars blir det väl efter nästa helg nån gång...

Slut på semestern!

Nu är semestern slut, men jag har haft det helt underbart! Efter midsommar åkte vi upp till Stockholm där vi hälsat på Kents bror och hans söner. En dag spenderades på Gröna Lund (där vi åkte i princip allt, inklusive nya attraktionen Insane) och övrig tid låg vi på stranden eller grillade i trädgården. Hur härligt som helst!

Därefter var tanken att vi skulle ut och vandra ett par dagar, men att gå flera mil i 30 graders värme kändes inte som någon hit, så istället drog vi med oss Kents föräldrar till sommarstugan några dagar. Där blev det massa solande och badande, lite cykelturer och god mat. Därefter hem en dag, jag jobbade några timmar i torsdags, och sen åkte vi direkt till sommarstugan igen och inledde med att ta massa häftiga dykbilder när vi anlände vid nio på kvällen. Underbart! Kents bror och hans söner kom ner dit sen, så har badat o haft det trevligt med dem resten av helgen. Dessutom har vi hunnit med en tretimmarstur på islandshästar och en tur ut på havet med båten!
Glada ryttare efter ridturen! Vi galopperade och allt, det fortaste vi kunde :) Fast mest var det skritt och tölt förstås...

Kents häst och min häst!

Nu börjar verkligheten igen, med en riktigt tuff vecka med långa arbetstider. Men det är kul att jobba, särskilt när man är med massa härliga ungar hela dagarna :) Imorgon kanske det blir lite badande, vi får se..

Kent har skaffat sig en ny kamera förresten, men det kanske ni redan listat ut vad gäller kvaliteten på bilderna mot hur de brukar vara :) En grym kamera hehe...