Frisk luft!

Idag har vi varit riktiga friskusar, om det finns något ord som heter så? Började dagen med en morgonpromenad runt Trummen (typ 5 km). Därefter kom vi hem, åt risgrynsgröt till lunch och sen gav vi oss rätt snart ut igen för att ta oss ner till invigningen av Trummenbron. Där var massa folk! Mycket mer än vi hade förväntat oss.. När bron var invigd gick vi upp en vända till slottet och tittade in, spännande att se hur hotellrummen och så ser ut. Fint var där!

Därefter tog vi cyklarna bort till Korpen som anordnade cykelbingo runt Växjösjön och Trummen (man cyklar i en åtta runt Växjös båda "stadssjöar" som de kallar det). Så vi cyklade ut på bingotur, men tyvärr blev det ingen vinst idag. Dock fick vi i alla fall gott om frisk luft och motion - härligt!

Väl hemma igen var vi helt slut, men efter lite fika och så piggnade vi till igen :) Resten av dagen blir ganska så lugn. Till middag blir det Flygande Kurre (flygande jakob med kassler istället för kyckling...) vilket ska bli supergott. Evigheter sen vi åt det sist tror jag...

Imorgon ska jag jobba som personlig assistent. Är faktiskt lite nervös, det var minst 7 månader sen sist jag var där så. Men det ska nog gå bra! Har tagit med mig ett nytt, supergott kakrecept om det blir bakning där imorgon, vilket det brukar bli när jag jobbar :) Sånt gillas!

I övrigt så var vi duktiga och simmade igår, och i fredags sprang jag 5 km utan problem! Mitt mål var inte alls att springa så långt, men går det så går det, och det gjorde det visst :) Helt okej att Norge vann Eurovision igår med. Jag höll på Azerbadjian med, och Malena gjorde ett superbra framträdande, fast det gick åt skogen...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja det va riktigt trevligt igår och du va inte ensam om att va trött mot slutet av kvällen!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback