Ny dag

Ännu en ny dag nalkas. Eftersom jag skrev färdigt hemtentan redan i tisdags har jag inte så mycket att sysselsätta mig med. Desto mer tid har jag att bara tänka. Igårkväll satt vi och bara pratade och grät. Jobbigt, men skönt. Jag tänker på det hela tiden. Ibland vill jag bara ställa mig rakt upp och skrika rätt ut hur jag mår. Låta fasaden rämna.

Jag läser mycket om självmord och om sorg. Både på internet och i böcker. Känner mig så träffad av de känslor jag möter där. Många säger att det är väldigt tabu, skambelagt. Människor ser konstigt på de anhöriga, som att det är vårt fel att det gick som det gick. Men det är det inte! Jag tror att de allra flesta har gjort allt de kunnat, verkligen kämpat för att få personen att må bra. Det har i alla fall jag gjort. Alla mina krafter har gått åt till det i sommar. Jag har försökt vara positiv, ställa upp och hjälpa till, fixa kontakter m.m. Det är inte mitt fel.

Imorgon åker jag ner till Arrie igen. Vi ska städa ur stallarna och så i helgen. Så mycket vi orkar och hinner. Ska hälsa på mormor med, och äta middag med min moster. Mycket som ska hinnas med varje gång man åker ner nu, och åker ner gör jag hela tiden. Blir tredje helgen i rad nu. Men nästa helg ska vi till Stockholm. Längtar som en galning. Ska bo på fint hotell, se Kvarteret Skatan på lördagkvällen och sen bara shoppa. Blir skönt att komma iväg lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback