Andra världar

Den kurs vi läser nu om barnlitteratur har faktiskt lyckats med något som ingen annan lyckats med förut. Jag har blivit lockad till att läsa och se fantasy. Jag kommer nog aldrig att bli någon fantast, men de böcker som jag nu har läst och det andra har berättat om fantasyböcker och -filmer har väckt ett litet intresse någonstans i mig. Så när jag för en stund sen var uppe på biblioteket och lämnade tillbaka lite böcker och filmer passade jag på att låna både "Guldkompassen" och "Bron till Terabitia" på dvd.

I övrigt är det för en gångs skull en ganska lugn dag idag. Har varit i skolan några timmar på förmiddagen och nu ska vi strax ha en blackboarddiskussion i ett par timmar (hemifrån via internet). Igår cyklade jag och ramlade på vägen till Sofia. Fick lite flashbacks från när jag flög i backen (bokstavligt talat) när jag bodde i Malmö. Denna gång slog jag mig inte lika illa, har ett sår på knäet bara (suck för mina knän..) och nåt litet blåmärke. Men man blir rätt skrämd och definitivt påmind om att man borde börja använda cykelhjälmen igen.

Imorgon ska jag försöka ha en lugn dag. Träna, vila och kanske jobba om det dyker upp något. Hade lite planer på att se Alice i Underlandet på kvällen men den går redan 17.45 så vet inte om vi hinner det. Annars får det bli en lugn kväll härhemma bara :)

Kommentarer
Postat av: Johan M

Guldkompassen är riktigt bra, och även dom andra två böckerna som följer efter den, filmen är också bra men böckerna är som vanligt bättre, rekommenderas starkt :)

Postat av: madde

Hon sjöng tears in heaven och du måste finnas. Hmmm... hoppas att jag kommer men är inte säker än. Ska prata med min chef nästa gång han ringer med tider, om han behöver mig den lördagen. Har ju kläder och allt!

2010-03-15 @ 21:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback