Såå vackert

Åh vad jag älskar snön! Inatt har det fallit 10-15 cm här i Växjö... Helt underbart. Har varit ute och skottat lite idag, till och med det var härligt. Vill bara ut och leka i snön!

Passar perfekt med denna vita inledning på advent med. Julgranen har ställts upp här mellan husen för att sprida julstämning och adventsljusstakarna lyser i de flesta fönstren (dock inte hemma hos oss än). Julmusik spelas dock här hemma, och ikväll ska förhoppningsvis pepparkakskyrkan göras färdig.

En jullåt som jag inte hört tidigare men som jag nog kommer lyssna på mycket i år är Christer Sjögrens "Allt som saknas är du". Nästan tur att jag inte hörde den förra julen. Undrar om jag hade fixat det då. För visst går tankarna till mamma när jag hör den. När allting förbereds inför advent och julen. Luciafirande hos Erik, julfika hemma hos oss med familjen. Allt som saknas här är du...

På lördag beger vi oss mot Ullared. Kent, jag, Johan, Zandra, Jörgen och Camilla. Vi har hyrt stugor så det blir två dagar i shoppingparadiset :) Vår lista är den längsta vi nånsin haft med oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback