Ronneby Brunn!

Jag har haft en sån härlig helg! I fredags var vi hemma hos Millan och åt supergod mat o hade trevligt. Jag älskade desserten med, även om den inte gick hem hos alla. Vet inte hur det kommer sig att jag är så förtjust i kaffesmak på kakor, desserter etc. men inte alls klarar av att dricka det...

Igår hade vi bokat in Ronneby Brunn för en mysig spa- och showhelg att fira vår 4-årsdag med (som var den 14:e oktober). Vi började med ankomstkaffe med goda bakelser o grejer när vi kom, sen blev det badande och bastande nere i spaet i några timmar. På kvällen var det dags för trerättersmiddag och Abba show. Middagen var fantastiskt god. Den inleddes med toast skagen, sen helstekt oxfilé med potatisgratäng och madeirasky till huvudrätt och till slut, det godaste av allt, en choklad- och pralinmousse till dessert!

Sen började då ABBA-showen! Alla de bästa hitsen, vi klappade, sjöng med och dansade (dock itne framför vårat bord där en arg kvinna sköt undan alla dansande par hela tiden hahaha). Efter showen fortsatte dansandet till DJ ett tag, och sen gav vi oss upp till rummet för att sova.

Idag inleddes så dagen med mumsig frukostbuffé där det fanns typ allt utom kakor (till Kents förtret hehe). Därefter slappade vi en stund på rumme toch sen klockan 11 hade jag bokat in massage med varma stenar. Det var minst lika skönt som förra gången.. man blir så avslappnad av att ligga där, med musiken och dofterna.... Helt underbart!

I eftermiddag har vi inte gjort så mycket. Jag slängde ihop en sats morotsbullar (våra favoriter) och sen har vi sprungit en runda ikväll. Snart blir det middag med, det sista stycket vildsvin från förra året med kokt potatis och brunsås :) Sen ska jag nog bara ta det lugnt i soffan ikväll, kanske kolla på Beck om jag inte somnar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback