Ännu mer snökaos...

Kom inte in på internet imorse så gick ut vid kvart över sju för att chansa på att bussen skulle gå till jobbet. Väntade på stadsbussen här nedanför men en snubbe började vinka på mig och ropade att alla bussar var inställda. Fan, tänkte jag. Måste ju till jobbet. Så jag liftade (för första gången i Malmö) till Södervärn för att se om regionbussarna gick. Inga bussar där heller. Skulle komma en ny prognos klockan 8. Väntade och väntade... den kom och sa kanske mellan halv nio och nio skulle stadsbussarna komma igång. Vid kvart i nio kom nya prognosen - inga stadsbussar före klockan 10. Regionbussarna ut mot Tygelsjö/Vellinge/Trelleborg kan man ju bara drömma om.. så jag bestämde mig för att ta mig hem igen och vara hemma idag, kommer ändå inte till jobb så. Kände mig som om jag jobbade på Skånetrafiken för först tog jag vändan runt till alla busshållplatser på Södervärn och informerade om läget med bussarna (ingen var ute och informerade folk, tavlorna visade att de skulle gå så...) och sen gick jag nobelvägen ner, sa till folk på vägen och fick sällskap av en man som jobbade vid Värnhem hela vägen. Nu är jag hemma och följer alla sändningar på radion och försöker kolla tv:n.
Konstigt att det alltid blir sånt kaos här nere, fast nu sägs det ju vara det värsta snöovädret på 30 år så...
Frågan är om Kent kan köra ner idag :/ Vill ju ha honom här men är det för farligt är det ju bättre att han stannar hemma... hmm...

Nu ska jag nog göra mig en macka, kanske lite chokladbollar och lite annat mums. Sen blir det pusslande och kanske lite smyckesverkstad idag igen. Vill ut och ha snöbollskrig men mina överdragsbyxor ligger på skolan, tyvärr. Får kanske dra på mig bara regnbyxor istället och bli lite kall...

Trevlig dag i kaoset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback