På gång

Snart är vi på väg mot Malmö! Känns som att denna veckan bara har gått i en väntan tills dess. Känns som att det är det enda jag ska göra imorgon, fast jag har en föreläsning imorgon. Men vi har bild - ska jobba med photo story så känns rätt lugnt :)

Imorgon kväll är det  ju Sound of Music. Ska bli såå kul! Jag älskar musikaler.

Ibland funderar jag på om jag är lite märklig. Men det gör väl alla, eller? Lite udda sådär, fast jag egentligen tycker att jag är väldigt vanlig. Unik kanske man kan kalla mig. Det låter fint. Eller öppen helt enkelt. Jag hoppas jag uppfattas som öppen i alla fall.

Jag fick ju ett spel - Orangino - av Sofia, Jens, Peter o Hanna i födelsedagspresent som handlar just om ens egen egenskaper typ. Jag och Kent spelade innan i veckan, det var så intressant! Spelet går till så att man tar upp ett kort där det står en egenskap, till exempel "tålmodig" och sen ett exempel på det. Sen ska man (om man bara är två spelare) sätta "betyg" från 1-4 hur väl det stämmer in på först sig själv och sen den andra spelaren. Om man är fler spelare är det lite annorlunda. I vilket fall som så tyckte vi det var jättekul. Man ser saker hos varandra som man kanske inte ser hos sig själv och man lär känna varandra ännu mer, fast vi redan ansåg att vi känner varandra väldigt väl. Så kul med eftersom vi diskuterat saker som detta i skolan med nu kring etik m.m. Men man måste va lite modig för att spela tror jag... det roliga är med att det passar både för två spelare, som partyspel, familjespel eller i arbetslag etc. Väldigt användbart med andra ord!

Nu väntar jag på att Kent ska komma hem, sen går vi nog ut en stund. Jag tror han vill springa men jag sprang igår så vill nog inte göra det idag igen. Men gärna gå en promenad. Ska kanske gå med cykeln till han cykelfixarn uppe på Teleborg med. Vi får se. Sen packa ikväll!

Ha en bra kväll och helg, jag hinner troligen inte skriva mer innan vi åker men man vet aldrig.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback