Julhelgen!

Nu är julhelgen snart över, i alla fall de "riktiga" dagarna. Jag har haft en supermysig jul! Dagarna före jul samt julafton spenderades i Mörlunda (typ Hultsfred...) där vi åkte skridskor, gick promenader, åkte till Timmernabben, spelade kort och hade det lugnt och skönt. Julafton var toppen! Jag va lite orolig för hur det skulle vara att fira julafton någon annanstans än hemma, men det var jättemysigt faktiskt. Spelade massa spel, "lekte" och sjöng Singstar med barnen, åt god mat, fick julklappar av tomten och ja, hade det kanon helt enkelt!

Igår åkte vi ner mot Skåne för att fira jul och träffa vänner resten av dagarna fram till nyår. Blev juldagsmiddag (lutfisk..) direkt när vi kom hem och sen julklappsutdelning, spelade spel och massa. Tiden flög iväg och sen åkte vi in till Malmö för det traditionella juldagsfirandet som jag i år trodde skulle äga rum någon annanstans än på Slagthuset, men vi hamnade visst där ändå! :) Vi hade en kul förfest och massa dans på slagt, fast det var vaaarmt.

Idag har vi gått på mellandagsrean. Jag köpte två polotröjor, jättesköna och fina, för 100 kr styck. Sen födelsedagspresent till mamma förstås, hon fyller ju år imorgon :)

Vad hade då tomten med sig till mig i år då? Jo, jag fick ett chokladfondueset av Kent :) Plus dvd-spelet Stjärsnspäckat, om Melodifestivalen! Testade det igår, skitskoj :) Fast mitt lag förlorade. Dessutom har jag fått Abba-Singstar, såsslev och salladsbestick, pengar till skridskor, Björn Gustavssons dvd "Ett livsverk" (tillsammans med Kent), parfym, choklad m.m. samt lite pengar. Fick Abba-Singstar från två stycken så ska byta det ena och köpa antingen ett annat singstar eller något annat. Hmm.. Kanske Mamma Mia-dvdn? Kollade på den idag, så himla bra!

Nu är det dags för Körslaget och lite hembakat godis. Eller om det blir spela spel istället... Vi får se!
God fortsättning!

Kommentarer
Postat av: Gila

Hej!! Det är sååå mumsigt!! Jag har också ett sånt sett, och det är mysigt att bara sitta där o doppa frukten i chokladen, och jättegott... :) Ha en trevlig kväll och ett gott nytt år!! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback