Alla Hjärtans Dag!

Vi har haft en såå härlig dag idag. Underbart väder ute; snö, strålande solsken och några minusgrader bäddade för korvgrillning i skogen så vi åkte till Willys i förmiddags och köpte korvbröd. Sen blev det att packa ryggsäcken med korvar, korvbröd, senap, ketchup, muggar, varm choklad, chokladbollar och tändstickor. Härligt! Mitt i allt kom Kent hem (hade varit och tvättat bilen) med en underbar bukett blommor :)

Så, vi gick hemifrån och tio minuter senare var vi på grillplatsen (härligt att bo precis vid skogen). Att få fart på elden var inte det lättaste, men när det väl brann var det så mysigt! Satt där och njöt av solen, de perfekt grillade korvarna och varandra... Tihi! Gick iväg en liten runda där vi aldrig varit förut med och hittade en helt mysig glänta i skogen, att återvända till i sommar kanske!


Sen i eftermiddag har vi varit ute och gått en runda till, gick över isen där den nya bron ska bli över Trummen och testade den blivande nya rundan. Har inte gått på isen sen jag bröt armen och är lite nervös att ramla, om jag halkar och tar emot med samma armen går den ju av rätt lätt igen typ, eftersom den inte är färdigläkt än. Jag klarade mig över i alla fall :)

Nu tar vi det lite lugnt här, har precis duschat och snart blir det att börja förbereda vår romantiska middag ikväll (äppelfylld, baconinlindad fläskfile med ädelostsås och klyftpotatis) och efter den är det melodifestival hos Camilla. Kent lär tokringa på Måns ikväll men när jag lyssnade lite på bidragen fastnade jag även för Lili & Susie.. haha.. 80-talsschlagerdänga!

Kommentarer
Postat av: Alexandra D

Gud vad mysigt :)

2009-02-15 @ 12:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback