Maxpuls 211!?!?

Kent fick en ny pulsklocka nu i veckan, som en premie när han valde att prenumerera på en ny tidning. Idag skulle den testas, och Kent testade den under vår raska promenad. Jag blev också sugen på att testa den så bestämde mig för att köra pulsträning när jag kom hem, har en dvd-skiva från IForm där man följer ett program typ. Fixade mina inställningar med längd, vikt, ålder m.m. när jag kom hem för att kunna få rättvisa resultat i förhållande till mig och sen körde jag igång. Men glömde trycka på start....

Lite surt, för om jag hade startat så hade jag kunnat se kaloriförbrukning, medelpuls osv samt lägga in resultaten på datorn, men utan att starta igång klockan kunde jag i alla fall se pulsen i realtid - och som max låg den vad jag kunde se på 211. Vääldigt hög puls. Särskilt som det i min data (alltså infon om mig) står att min maxpuls ska vara 196 (det beräknas i förhållande till ålder). Det innebär att jag nog bara är 9 år.... haha!

Ikväll blir det melodifestival här hemma. Zandra, Markus och Jossan kommer hit och tittar. Jag har bakat en ny slags kaka att testa på dem ikväll, en citron-och lakritskaka. Låter väldigt spännande och den verkar väldigt god så ser fram emot att få smaka den. Till middag bjuder Kent på världens godaste laxpaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback