Misslyckande framgångar

Jag skulle baka jättesöta hjärtformade kakor tills på lördag tänkte jag. Först blanda man ihop en god smet (typ kladdkakesmet fast mer smör..), hällde den i en form och sen strödde över mörk choklad. Därefter grädda den en liten stund och sen låta svalna och därefter trycka ut hjärtan. Låter lätt som en plätt, eller hur? Men min kaka var nog inne i ugnen lite för kort tid,och är på tok för kladdig. Har tryckt ut två hjärtan som blev väldigt fina, men det känns som att det blir väldigt mycket spill om man gör fler. Kunde inte låta bli att provsmaka lite av den här underbara kakan och mmm... så mumsig!! Ännu godare än vanlig kladdkaka. Så nu har jag ätit mig mätt så jag knappt orkar lunch.. haha.. eller inte men ändå. Såå god! Får ätas som kladdkaka istället och får se om den håller sig fin och räcker tills på lördag, isåfall kanske vi kan ta med oss lite gottgott på lördag, Camilla?

Annars har jag faktiskt lite feber fortfarande. Så fort jag har rört på mig lite, typ som när jag gjorde kakan innan eller igår när jag gick till bibblan och tillbaka, så stiger temperaturen. Men det är inte så farligt ändå. Fick dock tacka nej till jobb, tyvärr.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Du får mer än gärna ta med dig nåt gott OM du bakar :)

2009-02-12 @ 15:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback