Sjukling

Igår gick jag med halsont hela dagen och bävade inför hur det skulle kännas idag. Och såklart, idag känns det värre. Drack en mugg honungsvatten till frukost för att lindra lite men det är ju mest för stunden. Utöver halsen känner jag mig helt död, vilket säkert beror på att jag har pyttelite feber. Jag klarar inte av feber överhuvudtaget. Termometern stod på 37,5. Inte nån hisnande siffra direkt...

Vet inte hur jag ska göra med föreläsningarna idag. De verkar intressanta; om olika slags pedagogik (Waldorf, Montessori, Reggio Emilia) men frågan är om jag orkar. Orkade inte ens läsa det kapitel jag hade tänkt läsa nu på morgonen. Samtidigt har jag ju läst (förutom ca 10 sidor då..) allt vi ska om just de olika pedagogikerna vilket gör att jag nog inte missar så mycket om jag stannar hemma. Det värsta är väl att jag blir sjukt uttråkad av att bara vara hemma.

Känner mest för att bara krypa ner i sängen och sova bort dagen. Pallar inte sånt här. Hatar att vara sjuk. Så onödigt. Men bättre denna vecka än nästa i alla fall då vi har massor att göra.

Vi får se hur jag gör.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Usch inte kul att va sjuk...krya på dig :)kram

2009-02-10 @ 09:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback