Tankar ikväll...

Sitter här just nu och tänker på en vän som förlorat en nära släkting för ett par dagar sedan. Jag vet hur det känns, hur overkligt och osannolikt det är. Hur döden påverkar en, oavsett hur stillsamt eller chockartat det sker. Igår var det sex månader sen mamma dog. Vi var vid graven, vi hade tänkt tända ljus men där var så mycket snö så det gick inte. Gravlyktorna satt fast under snön. Sen åkte vi ut till gården en liten stund. Om tre veckor är den inte längre vår, då tar den nya ägaren över.

Det påverkar mig men hindrade mig inte från en underbar, men kort, helg i Malmö. Kent fyllde ju år igår, och redan i oktober köpte jag och började planera hans födelsedagspresent. Vi bodde på Rica Hotel på stortorget, och när vi checkade in visade det sig att vi blivit uppgraderade från ett vanligt dubbelrum till juniorsviten... inte helt fel! Dock var inte juniorsviten jättestor direkt, men väldigt fin. Halv sex hade jag bokat bord för mig, Kent, pappa, Erik och Elin på Elysée (dock försökte jag lura i Kent att vi skulle äta med Jörgen o Zandra). Där åt vi den godaste trerättersmeny jag någonsin ätit, tror jag! Tigerräkor till förrätt, tournedos med potatiskaka, rödvinssås m.m. till varmrätt och tobleronemousse till efterätt. Fortfarande visste inte Kent vad som skulle hända sen...

Vid sju fick vi stressa ifrån restaurangen, och pappa styrde bilen mot Malmö Arena. Inga skyltar utanför visade vad det var för evenemang som väntade, utan först när vi kommit innanför och fått visa biljetter fick Kent syn på försäljningen av Buddy Holly-program... Då var det ca fem minuter tills föreställningen skulle börja :) och vilken föreställning! Helt underbar musik, och Brolle var riktigt grym som Buddy. Dock kan väl inte själva handlingen hyllas för sitt innehåll direkt, men musiken vägde lätt upp.


I fredags firade vi Kentans (och lite Johans med) födelsedag med lite middag och tårta här hemma. Hade en toppenkväll med kompisarna, som vanligt blir det så himla kul när det flummas till lite. Shakade loss till gamla 90-talslåtar m.m. som Macarena, Barbie Girl, Ketchup Song (vars dans vi lärde oss via youtube...) och massa annat. Vääldigt många skratt och galna dansmoves :P


The Ketchup Song :)

Underbara "gänget"!

Nu ska jag lägga upp lite bilder på facebook, sen blir det sängen o sooova! Imorgon ska jag skriva på hemtentan (börjar snart få lite panik över den) och sen plugga grammatik tillsammans med några kompisar i skolan. O på kvällen lite träning med, såklart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback