Grammatik och tvätt

Här sitter jag och pluggar grammatik. Inte. Inte just nu i alla fall, men jag borde kanske. Fast det löser sig nog. Ska läsa på tåget på fredag med.. hehe.. och har snart gjort klart alla uppgifterna tills seminariet på torsdag. men det är lite klurigt med alla adverb, subjunktioner, konjunktioner, pronomen och annat spännande. Utöver det så tvättar jag, men det är jag snart klar med i alla fall. Och det är ju inte så farligt ansträngande, mer än att man får hyfsat med trappsteg att lägga till listan över dagens vardagsmotion.

I helgen var vi hos Kents föräldrar. Vi var en runda i skogen och kollade på var de hade avverkat och så, och efter det åkte vi snowracer och lekte i pulkabacken en stund med Dennis och Emma (Kents bror och hans dotter). Weehoo! Blev några åk för mig men tog det lite lugnt eftersom jag haft en del bekymmer med knäna sista dagarna. O att gå uppför den där backen är säkert inte det nyttigaste då...


På väg uppför backen....

Ofta slutade det såhär :P


Jag älskar ladorna de har i skogen! Så vackra!

Massa massaved! (haha) En del stockar är rätt rejäla om man säger så...

Nej, nu ska jag väl ta tag i mitt liv lite och snart gå ner och hämta tvätten. Det verkar inte särskilt ljust på jobbfronten idag heller så i eftermiddag blir det troligen gymmet och kanske baka något? Förra veckan blev det supergott morotsbröd om jag inte skrev det!

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Haha, läskig dröm du hade :D

Postat av: Anonym

Visst är de? Jag älskar sådana.. Har velat ha det länge och visst vore de finast i ett gammalt fint mysigt hus, men till dess får det gå bra i min lägenhet.. :) Roligare dock att ha ett, som du nu har från din mamma, som har lite historia och andra känslor.. Kramkram

2010-01-28 @ 22:01:32
URL: http://alesig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback