Sorgen efter mamma

Jag har sorterat in mina inlägg i kategorier idag. Det finns två kategorier, den ena är "Allmänt" där alla mina vanliga inlägg ligger och den andra är "Sorgen efter mamma" där alla inlägg som berör mina tankar och känslor kring mammas bortgång ligger. Just nu verkar man inte komma till alla de inläggen när man klickar på kategorin dock, men jag vet inte hur man fixar det. Om ni vill läsa alla inlägg om min sorg så börjar de den 6 augusti 2009. Den dagen mamma dog.

Jag gör kategoriseringen av två anledningar. Dels vill jag själv kunna gå tillbaka och läsa hur jag har tänkt och känt, och hur min sorg förändras genom tiden. Från att ha varit i den första chockfasen där allting snurrade på i hundranitti samtidigt som man inte förstod någonting och väntade på att mamma skulle dyka upp eller slå en signal, till nu när jag försöker bearbeta min sorg på olika sätt. Jag gör också kategoriseringen för mina läsares skull. För de som vill kunna följa min sorgbearbetning, för att förstå mig och hur jag känner eller för att hitta en likasinnad om man själv förlorat någon nära i suicid. Jag har själv sökt mycket läsning och läst alla bloggar, böcker m.m. som jag kommit över kring suicid.

Min önskan är att människor ska bli mer öppna och prata om det. Om döden överhuvudtaget. Våga fråga, våga öppna en famn, våga visa sina känslor. Jag vågar inte alltid själv, men jag vill. Man ger sig ut på djupt vatten, men medan ni är rädda för att simma ut dit är jag redan därute och väntar på räddning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback