Laleh försvunnen!

Det är onsdag kväll, dags för Kåren.
Jag har, min vana trogen men ännu lite extra, bjudit alla mina vänner på mat vilket resulterat i flera bunkar med överbliven klyftpotatis bland annat.
Vi sätter oss och flummar, snackar, dricker drinkar.
Ingen mer än jag ahr tänkt åka till Kåren egentligen, och jag funderar på att gå till Alex fest istället men eftersom alla e så på här på festen så tänker jag att de ändrar sig nog.
Det grö de dock inte, och när klockan är 23.40 vill jag verkligen åka. Ingen vill ju åka med mig och folk somnar istället hux flux på stället. Jag plockar undan glas och chipsskålar och grejer tillsammans med någon annan.
Senare kommer någon in i köket och säger typ "wow, va fint här e överallt" och jag nickar bara, sen går jag ut till sofforna igen där folk fortfarande sover. Någon kommer då springande o frågar "vet någon vart Laleh tog vägen? hon va ju här nyss!"
Alla vaknar och rusar ut och vi kommer snart fram till en kulle (det är ljust ute nu) där det finns en håla som går rakt in men som är täckt av en trädstam. Framför den ligger Lalehs svarta sopsäcks-mössa (fråga inte...) Jag tror att hon kan vara därinne och med hjälp av andra får jag bort trädstammen. Nu är jag i en skog och det visar sig att hålet är knappt ett hål, och Laleh är i alla fall inte där.
Vi letar vidare och hittar en sån där strut med fish'n chips. Fiskbitarna är fortfarande ljumma och vi antar att Laleh måste vara ganska nära. Plötsligt har jag bytt plats och är nu Laleh, som ser alla som letar. Jag mumsar på min nya fish'n chips och jag har två till som väntar på att bli uppätna. Jag märker att de är nära och måste springa bort. Jag ser hur de hittar mina fish'n chips som jag inte hann få med mig och någon äter av den ena. Jag springer vidare och kommer in i en skog där det står en fin stuga. Jag smyger in i stugan och är precis på väg ut när en dörr från ett rum öppnas. Någon kliver ut i nattlinne och blir jätteförvånad och ropar "Laleh är här, vakna alla!!" Shiiit, tänker jag och letar efter dörren ut och sen bara springer jag så mycket jag kan. Vet först inte vart jag ska ta vägen, de verkar ju va ganska många, men till slut springer jag ända åt mot en åker där det växer an allé vid sidan där jag kanske kan gömma mig bakom ett träd. De misstänker nog inte att jag sprungit mot ett så öppet område...
Jag springer och springer och springer....


Sen vaknade jag!
Rolig dröm, inte visste jag att Laleh var så förtjust i fish'n chips... hehe..
God Morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback