Utmanad!

Lillbrorsan verkar tro att jag inte har något liv (vilket iof sig verkar stämma just nu...) och har därför utmanat mig att svara på dessa 24 frågor:

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 – vad står där?
”till? frågade Sid. Jag ska göra en ny om-”
Detta är rad 4 på sidan 18 i boken Lill-Kitty:Glassmysteriet. (Är hemma hos Zandra och boken tillhör någon av hennes småsystrar vilka är 6 respektive 9 år gamla..)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Zandras kort från Nordea med engångskoder.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Hmm.. lokala nyheter, typ TV4 Öresund eller nåt sånt.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
11.45 (klockan var 11.39)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
En klocka som tickar

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Igår kväll när jag och Zandra försökte promenera av allt fett från den ljuvligt goda lövbiffstallriken nere på Huses.

7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Film

8. Vad har du på dig?
Svarta strumpor, blåa jeans, rosa linne och svart tröja.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Ja jag drömde massor men kommer inte ihåg nu, tyvärr. Minns att det var roligt i alla fall!

10. När skrattade du senast?
När jag kollade på film…

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Tavlor och lite prylar som Pelle gjort (det var väl Pelle? Hmm…)

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Kommer inte på nåt just nu.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Helt okej när man sitter här ensam och uttråkad..

14. Vilken var den senaste film du såg?
Girls just want to have fun. (såg den för typ en kvart sen... )

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Kärlek :P
Haha skoja bara! Jag skulle nog köpa mig en massa vindkraftverk och placera dem utanför Görans Holms bostad och längs med Falsterbo/Skanör-kusten. Mohahaha!

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
 Ok, det är inte lätt för mig att berätta det här men på sista tiden har jag fått för mig att jag kanske kanske har börjat gilla Håkan Hellström lite grann trots allt… *pinsamt*

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Ok, väldigt tråkigt svar kanhända men jag skulle utrota all fattigdom och se till att världen blir en bra plats för alla människor att leva på.

18. Tycker du om att dansa?
I loooove dancing :P (särskilt på bord och högtalare.. hahaha)

19. George Bush?
Don’t think so. Men han var nog ganska snygg som ung, eller vad säger du Hanna? ;)

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Jonas och Josefina (Josefina bara för att jag inte fick heta det för farmor… :P)

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Tror faktiskt inte det. Bara ett tag, som au-pair eller så.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
"Jag är så trött på den här skiten, kan inte du ta över en stund" för att sedan smita ner på jorden och ha lite kul och ta några pubrundor.”
Sorry, brorsan. Jag snodde ditt svar.

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Zandra min kära vän som sett till att jag sitter här nu. Och Gisela eftersom jag vet hur mycket hon ääälskar att svara på frågor hela tiden.... Erika ska också få känna på utmaningen och slutligen REA-gänget (fast de är tre..).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback