Malmöfestivalen dag 8

Sista dagen på årets festival var underbar!

På eftermiddagen skulle jag möta upp Becca en stund och när jag kommer dit står Johanna och hennes franske pojkvän Melk där! Snacka om att bli överraskad! Tydligen har de vart i Sverige hela sommaren utan att höra av sig... hehe... Var kul att ses en stund i alla fall, käka lite bananer i pyjamas och sådär.

Efter en halvtimme var jag tvungen att gå för att möta min ängel vid tåget, sen gick vi upp till stan för att träffa pappa lite. Han käkade wookad älg och sen rusade vi mot bilen för att åka med honom till systemet på jägersro eftersom de har öppet ända till 19. (Klockan var tio i sex och vi skulle ju inte hinna till nåt i stan..) Men så dök det upp ett Systembolag framför våra ögon! Weeooo! Kvällen räddad haha....
Det fanns dock inte många burkar kvar, men de räckte till oss.

Vi gick hem, gjorde oss vackra, drack varsin baileysdrink och gav oss sen ner till stan igen för att käka wookad älg vi med, den är så god! Stötte på Becca igen av en slump.. hehe...

När vi käkat gick vi ner till stortorget och lyssnade på Lisa Miskovsky. Hon e väldigt bra faktiskt! Borde kanske skaffa lite av hennes låtar till min dator nån gång. En helt okej konsert!
Därefter vart vi såå sugna på karuseller så vi drog med oss Annelie o Christoffer till tivolit, där det blev twister eller vad den heter. Hamna i en vagn med två trevliga tjejer som bjöd på sprit (vodka-fantafläder...) hehe och dessutom gav oss tivolibiljetter för att åka mer! Vi åkte en vända till ihop och sen stack vi vidare på varsitt håll men bytte nummer om vi har lust att festa ihop igen.

Nu väntade The Sounds på stora scenen och efter lite toalettbesök och sådär gav vi oss dit. Där vart det bra drag och vi klappade, sjöng, dansade och hade oss. Självklara sista låt var We're not living in America och då hoppade hela stortorget!

Vart skulle vi då ta vägen när The Sounds avslutat Malmöfestivalen med sin konsert? Jo, det var ju fyrtio minuter kvar på Sten & Stanleys spelning på dansbanan och varför inte ta en bugg till tonerna av "Jag vill vara din, Margareta"? Så vi stressade dit, blev genast uppbjudna av varsin kille (varav jag hade dansat med densamma tidigare, på Thorleifs och det var uäääh äckligt men nu vart det bättre. Jag babblade på så han inte kunda trycka sin kind mot min....hmm). Vi var nästan på väg att gå sen, då de började spela just "Jag vill vara din Margareta" som en av de sista låtarna. Så vi vände tillbaka igen, in på dansbanan och buggade glatt :)
Så vart vår kväll fulländad och trötta, med svidande fötter, men lyckliga tog vi bussen hem.

Idag har jag vart i Hörby och kampanjat med Centerkvinnorna. Vi delade ut flygblad och kokböcker utanför Konsum. Trevligt! Ser fram emot allt kampanjande de kommande veckorna. Inte långt kvar till valet nu!

Kvällen idag kommer bli lugn.
Jag känner mig trött.
Kanske hyra film?
Eller bara se på TV?
Eller plugga...

Vi får se vad som händer!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback