Rapport!

Dags för en liten rapport från Hallandsresan nu kanske.

Zandra o jag gav oss iväg från Malmö ca kl. 18 i fredagskväll.
En paus på Max för hamburgare blev det på vägen och sen lite fel-
körningar men vi var ändå framme i god tid till Idolfinalen!
Under finalen höll vi på Erik eftersom ja... han har mer utstrålning än
Markus. Men Markus sjunger ju bättre iof sig så nog rättvist att han vann.

Magnus kom hem nånstans vid halv tio kanske, o börja laga mat o lite sånt.
När det var dags för honom att äta var det dags för mig att sova o mysigt som
Zandra o jag vill ha det bestämde vi oss för att dela soffan.
Vi provleg den o kom fram till att det gick.
Och ja, det gick. Dock inte så bra.
Efter att ha legat o vänt o vridit oss o fått varandra fötter både i näsan och
på andra otrevliga ställen la jag mig på golvet en stund med sängtäcket som
vi delade. Efter en stund o många Zandra-hostningar senare gav jag upp o
la mig på soffan igen. Klockan var då något över 01.00....
En halvtimme senare hade vi nog somnat så när klockan ringde 04.30 var vi
självklart pigga som bara den!

Sen gav vi oss iväg till Ullared för massiv shopping!
Vi va på ullared vid 06.20 o ställde oss i regnet i kön. Klockan 7 öppnade de äntligen
och då kom vi in snabbt i alla fall! Fort iväg till kläderna o va först in i provrummen
minsann. Sen inhandlades både det ena o det andra som brun kjol (äntligen hittat en!),
röd tröja, snyggt linne (vi köpte ju då likadana förstås... ), massa strumpor, raggsockar,
några liter shampoo o balsam, väska, necessär (så slipper låna Jens hela tiden....), filt,
istärningspåsar, wettextrasor, hårsnoddar och ja, massa annat.
Summan av kardemumman var att jag efter Ullaredsbesöket var exakt 2000 kr
fattigare, men med tanke på att maxsumman som både jag o zandra satt upp var att
handla för 2000 kr så kan man ju säga att jag utnyttjade mina pengar till max!

Efter Ullared vart det dop för lille Lucas i Ränneslövs kyrka (utanför Laholm).
Det var ett fint dop och Lucas skötte sig fint... hihi...
Träffade lite gamla cufkompisar med som man inte sett på länge så de va skoj!

Nu ikväll har jag vart hem i Arrie.
Trevligare kväll har man väl vart med om, men inte vart såå hemskt i alla fall.
Bara önskar att huset inte vart en gård mitt ute i ingenstans, samt att det varit ljust
ute och att det inte blåsit. Jag är lättskrämd... :(
Snart ska jag i alla fall hämta hem pappa inne i stan så.
Tänk att man får va chaufför åt föräldrarna med, de som aldrig hämtade mig
när jag var ute o härjade när jag bodde hemma... hehe...

O jag längtar tills på fredag!
Bara 6 dagar kvar nu...
o jag lovar att jag aldrig längtat så mycket förut! Aaaah! Blir galen :)
Men nästa helg kommer i alla fall bli underbar!

Ha en fortsatt bra helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback