Tillbaka igen!

Nu är jag hemma igen efter ännu en underbar helg i Halland!
Denna helg spenderades i Varberg, på en scoutgård. CUF i Halland fixade sommarkurs och där var folk från Halland, Bohuslän, Skåne och en från Dalarna :)

Jag e sjukt trött nu.. som det brukar va efter CUF-kurser hehe... så orkar inte skriva så mycket men under helgen har vi bland annat haft en superrolig skattjakt, haft nattfika på stan vilket resulterade i (förutom nya röster på C såklart) inbjudningar till hotellrum och andra förfrågningar bland annat... haha.. Olivia o jag hängde med några killar in på Nyfiket med, men där va rätt trist faktiskt. Väl hemma blev det lekar, först Maffia där jag blev anklagad för diverse kärlekshistorier med folk tills jag blev mördad :( Sen lekte vi älskade älskling dä rjag för säkert första gången (!) lyckades låta bli att asgarva hela tiden!
I säng kom man väl vid fyratiden och vid åtta var det uppstigning igen. *Gäääsp*

Efter lite frukost drog vi åter igen på oss läkarrockar och packade fickorna fulla med plåster, c-vitaminer och kondomer (vilket vi hade på nattfikan med) och så gick vi en långpromenad ner till Arbetsförmedlingen i Varberg. Där plåstrade vi om och snackade med media, Hallands Nyheter.
Därefter blev det kampanjande inne på torget och sen hem o käka. Efter en supergod lunch var det dags för Lars Nyborg att snacka om klassrumspresentationer och debatter. det var intressant men jag var så trött (tyvärr) att jag gick upp och vilade en stund. Efter en liten glassbuffé på eftermiddagen blev det stranden och bus och bad. really nice :)

Väl hemma hade vi debattövningar som va jätteskoj och sen kvällsmat. Grillat :) Efter det fortsatte övningarna men plötsligt kom en man med en jättestor hund gående in i huset. Han luktade alkohol och verkade hög på något, hotade oss typ och sa att vi inte fick ha bilarna där. Vi ringde polisen som senare hittade mannen. Skönt. Annars hade vi nog inte sovit så gott...

Efter detta lilla missöde tog kvällens festligheter fart! Jag agerade ansvarig för karaokemaskinen.. weeooo! Vi sjöng och fick se diverse roliga nummer där killar utan sångröst sjöng I will always love you (Whitney Houston), några tjejer hoppade runt till Pippi Långstrump och jag själv hoppade in här och där när jag hade lust :P Det var riktigt riktig torligt och folk verkligen bjöd på sig själva! Hääärligt! På natten blev det lite "disco" haha.. typ 5 pers som dansade eller nåt...
Efter en omgång maffia blev det sedan sängdags igen, vid halv två-två nånting denna dag!

Söndagen startade med frukost såklart och sen stack en del iväg på paintball och vi andra på showdans. Det var riktigt roligt. Jobbigt i början (uppvärmningen) men sen dansade vi till "You're the one that I want" och vi var riktigt grymma! Vi filmade också så har att kolla på i framtiden :P Lite hiphop blev dte med på slutet.. nice.. hehe

Sen mat, och lite övningar med scouterna vilket va roligare än vi förväntat oss, iaf vad jag förväntat mig :) Sist men inte minst städa och så kramkalas!
Så, det här blev visst riktigt långt ändå... men men.. nu ska jag inte skriva mer i alla fall utan gå in och läsa mejl på lunar :P

Hoppas ni haft en toppenhelg allihop och jag hoppas jag ser er cufare snart igen :D
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Gish

Du är superbra :)
Blir inte den 4:e för jag ska jobba både på den dan och sen dan efter så hinns inte med. Blir nog senare i höst när det är lite kyligare så... Då trivs jag mer :) Tack för dina snälla kommentarer!
Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback