Vilket klipp!

Från Flinis nyhetsbrev:

En kille I Stockholm var ute efter en semesterbil, kollade annonserna i Dagens Nyheter. Fick där syn på en, i hans tycke, konstig annons. Porsche 200:- stod det. Han blev lite brydd men bestämde sig för att ringa på annonsen.

En dam svarade och han ställde frågan: Jag ringer angående annonsen, är det en riktig bil? Han fick till svar att den var riktig och att även priset var rätt. Bad få komma och titta på bilen. Det är bara att Du kommer, den står ute på gatan här på Lindingö.

Sagt och gjort, han tog bussen ut, mycket riktigt stod en fin Porsche utanför på gatan. Han ringde på och damen öppnade. De diskuterade lite och han bad sedan att få provköra. Inga problem, han fick nycklarna och for iväg. Bilen gick som den skulle, han hade ju egentligen inte varit ute efter en sådan bil, men till det priset, så vad annat göra än att köpa den.

Tillbaka vid huset sa han att är det 200:- så köper jag bilen. Visst sa damen, gick in och hämtade handlingarna för ägarbyte. Dessa skrevs på och han satte sig I bilen efter att betalat. Dock var han lite brydd över det billiga priset, vevade ner rutan och undrade om han fick ställa en fråga. Visst sa damen. Hur kommer det sig att Ni säljer bilen för 200:-?
Jo, sa damen, min man har stuckit med sin sekreterare till Bahamas, skickat telegram och bett mig sälja bilen och sända honom pengarna.

Hämnden är ljuv!!!

Kommentarer
Postat av: Madde

haha.. skit bra!!!

2006-09-09 @ 18:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback