Solbränd

Denna helgen (eller ja, slutet av förra veckan och kanske framförallt denna dag) har vörjat göra mig solbränd, med betoning på bränd. Fast det kliar inte eller så än i alla fall :) Jag har verkligen ett härligt jobb dessa dagar, vara ute o sola sig hela tiden! Hehe

Helgen har varit underbar!
Hotellet var jättemysigt, värsta speglarna och stoor härlig säng att rulla runt i :D
Jättegod frukostbuffé och ja, vi var såå nöjda. Hittade en mysig restaurang på lördagkvällen för vår "6-månadersmiddag"  och vi gick mysiga promenader längs Nissan m.m. Lördagen i övrigt spenderades på Ullared. Blev en del shopping, dock inte såå mycket grejer denna gången. Fick i alla fall köpt en del av det jag verkligen behövde; en vårjacka och ett par skor (blev två par till och med...) Köpte mest shampoo, balsam o sånt annars. Några linnen, lite underkläder och sådär.
I söndags körde vi ut till Tylösand och njöt av solen på en liten strand. Kent förlorade i kortspel och fick gå ner i vattnet upp till knäna (rätt mesigt med tanke på att folk badade... dock rätt korta stunder men ändå). Vattnet var  k a l l t  kan jag berätta! Sen köpte vi varsin sallad på Ica och åkte ut vid Peters sommarstuga där vi festade järnet förra sommaren och letade upp en klippa där att käka och sola på. blev lite spelande och mysande också. Härligt!

Nu är det tillbaka till jobbet igen. Dagen gick rätt fort, fick ta en klass hela dagen för läraren var hemma. Det var den klassen jag brukar jobba med så va helt okej, gick rätt så bra. Sen fritids bara njöt av solen, gick till en lekplats och lekte dunkgömme med barnen och sen va jag poängskrivare till Kasta Gris.

Gav mig ut och sprang en runda när jag kom hem. Känns rätt bra när jag springer nu ändå. Har rätt hyfsade tider på 2,5 kilometern. Ska börja ge mig ut på den långa rundan snart med. Till helgen kanske? Fast nu ska det ju börja bli kallare igen. Usch.... Fast värmen e galen!

Jaja, ska kolla om pastan kokat klart nu.
Ha det bra, tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback