Back in Växjö

Nu är jag tillbaka hemma igen. Lägenheten blev godkänd utan några problem (han kollade knappt hur där såg ut så. Hmm. Gör en ganska besviken dock när man har slitit som ett djur och rengjort i varje liten vrå man kan finna... tro mig, det finns fler utrymmen än man kan tro i en liten lägenhet).

Annars så har jag vart på festivalen. I onsdags var jag bara inne o åt med Lollo i ösregnet, blev en wookad älg för jag pallade inte stå i kö men den vart i varje fall väldigt god :)

Igår var jag på festivalen med Lollo och Annelie. Käkade Texmex-tallrik som var jättegod och sen såg vi Hammerfall. Jag och Annelie satt i ett "öltält" (snarare uteservering men whatever) och drack öl och lekte lekar. Kul hade vi i alla fall och roliga kort tog vi! Haha! Med mobilen dock så kan inte lägga upp bilderna.... sen blev det churros med mjukglass! Gottgott! Kvällen avslutades med Mando Diao som var absolut jättebra men jag var så trött så åkte hem efter fem-sex låtar.

Idag har jag gått själv på festivalen. I regnet. Letade efter en massagebok som Jens har och som var såå bra men den va slut tyvärr :( Idag blev det den cajunkryddade kycklingen med idahopotatis och limesås. Lätt godaste festivalmaten! Blev lite churros med kanel och socker idag med, till efterrätt innan jag gick på tåget.

O nu har jag äntligen läst ut tredjedelen i trilogin om Lisbeth Salander och Mikael Blomqvist. Dvs Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson-serien. Den tredje boken - Luftslottet som sprängdes - är den absolut bästa bok jag läst. Den är så fantastisk så det finns knappt ord. Jag kunde inte släppa boken en sekund från att jag läst första sidan, eller ja, nästan baksidan faktiskt. Jag har fått tvinga mig själv att lägga ifrån mig boken och inte läsa för långt, enbart för att kunna läsa de sista 170 sidorna på tåget hem. Det är väldigt tragiskt att Stieg Larsson har gått bort. Precis som min pappa också sa, så finns det fortfarande frågetecken att reda ut. Det fattas vissa delar. Boken är ett sånt mästerverk och människorna så gripande att man vill inte släppa taget. Man vill bara läsa mer och mer och mer och mer. Alla böckerna får fem CCCCC av mig (eller vad jag nu ska ge för symbol) och jag rekommenderar alla att läsa dem!

Nu ska vi fixa Flygande Kurre *gottgott* och sen blir det mysa ikväll med senaste Beck-filmen och fruktsallad med glass!
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: gisela

Då ska jag läsa dem böckerna.. har hört av några nu att de ska vara bra :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback