Glädjespridare

Idag har jag bestämt mig för att bli en glädjespridare!
Eller ja, egentligen gjorde jag det förra veckan redan,
men nu ska jag verkligen leva upp till det.

Att vara en glädjespridare innebär framförallt att alltid
vara glad (även tidigt på morgonen i ösregn när man är
trött och fryser) och le snällt mot folk man möter. Ett
trevligt sätt är att säga godmorgon till alla tidningsutdelare
för City, Metro och PunktSE  samt busschaufförer. Om man
har lite svårt för att hålla sig sådär sprudlande glad hela
tiden kan ett tips vara att lyssna på låtar á la schlager i sin
mp3-spelare och glatt gå runt och le och dansa med i
låtarna. Jag tränade exempelvis mina buggsteg på vägen
hem från Södervärn idag....

Detta är mitt uppdrag denna vecka. Var glad och sprid glädje!
Det är inte bara andra som blir glada utan man blir så
himla lycklig själv med! :D Även om man kan känna sig lite
småknasig när man dansar runt och ler o sjunger på trottoarerna,
men då får man i alla fall andra att le genom att man bjuder
på sig själv...

Så, ut och sprid glädje nu alla surisar!
Berätta gärna hur det går och om ni får några människor att le :)
Det har jag lyckats med idag i alla fall!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback