Snökaos

Vinden viner utanför mina fönster (och drar in härinne...) och fönstren är täckta av is i långa rader. Ute är marken alldeles vitoch en tunn hinna av snö verkar röra sig fritt över marken. Det är härligt med snö. Även när det är snöstorm. Trots alla avåkningar som sker (10 st inom en halvtimme imorse på den vägen jag åker till skolan).... Får bara hoppas att bussarna går som vanligt imorgon och att jag inte blir alltför sen till jobbet.

Ikväll har jag städat, tvättat m.m. Skrev en lång lista på vägen hem som skulle bockas av efterhand ikväll. Följande stod på listan:
Tvätta
Vattna blommor
Bädda rent
Diska
Dammsuga
Skura
Putsa skorna
Tömma alla sopor
Ladda mobilen (mest en påminnelse...)
Fylla i frågor inför medarbetarsamtal med chefen imorgon


Inte dåligt, va?
Nu är jag såå trött så ska bara gå och hämta sista tvätten i torkskåpet, ta ut linserna, borsta tänderna och sen soooova! Så skönt :)

Och imorgon kommer min snygging hit så ska vi ha en långhelg tillsammans (jag har tagit ledigt på fredag...) Blir mysigt!

Sov gott!


ps. alla ni som väntar på listan som jag skrev i mejl att jag skulle lägga ut här.. vi får se hur det blir med den saken! Jag har fyllt i den men den blev konstig när jag la över den från word till bloggen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback