Den började ju så bra...

Lite info från denna helgen då.
Fredagen bjöd som vanligt på Let's Dance och mys i tv-soffan, men sen
blev det (oplanerat...) festande med korridorsfolket. Vi hamnade på Hellnight
och firade St Patricks Day med grönt glitter och irländsk folkmusik. Kent o jag
försvann efter ett tag ner till Petri Pub och karaoken där. Vid halv två-tiden
begav vi oss hemåt tillsammans med Jens o Erika.

I lördags blev det en snabb vända på stan, sen hem till Zandra o dona lite
inför schlagerfinalen. Vi städade och pyntade med glitter, fixade räkmackor
och skar grönsaker. Sist av allt kom sminket och kläderna på och sen stektes
kycklingen. Gästerna kom och det var heltrevligt. Melodifestivalen var som
vanligt bra (hehe) och jag la denna månadens sparpengar på att rösta på
The Ark och Marie Lindberg (mest The Ark, kan tilläggas. Ganska överlägset
mest de....).

Efter finalen var det dags att ge sig ut o fira, så jag, Kent, Annelie o Zandra
åkte ner på stan till Magasinet för schlagergolvets skull. Efter att ha spelat
bort en hundralapp på Black Jack och druckit nån cider gick vi upp och snart
kom schlagern igång! Vi dansade och buggade (of course - tar alla chanser
att träna) och stack hem sen vid tvåtiden eller nåt. Sov såå gott i Zandras stora
säng och sen blev det att åka hem och se reprisen av festivalen haha.

Vi hyrde film på vägen hem med, så kollade på den. "Säg att du älskar mig" var
det vi hyrde och den var hemsk. Fruktansvärd. En sån film som jag och Lollo nog
skulle kunna sitta och diskutera ett bra tag. Typ.
Sen blev det buggträning och det gick kanon! Alla snurrar och karuseller satt, i
rätt takt till och med! På buggkursen ikväll gick det inte lika bra dock. Konstigt,
med tanke på att vi hade samma låtar där som vi dansat till här hemma men men...
lärde oss en s v å r karusell idag. Blir nåt att bita i det :)

När jag kom hem ikväll tänkte jag packa klart mina grejer till imorgon. Jag hittar
inte mitt Skånekort. Typ panik. Det är helt borta och ingen verkar ha sett det :(
Faaan... Det var nytt, gällde fr.o.m. i fredags. Så typ ganska surt. Hoppas det
dyker upp så jag slipper köpa ett nytt...

Nu ska jag fläta håret och sen krypa i säng om en liten stund.

Jag saknar Kent redan.
Mitt livs kärlek :)
Men redan på tisdag kommer han hit igen. Längtar.

Sov gott!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback