Doften av nybakade brownies

Det doftar så underbart härinne! Kent är i bakfarten igen och idag har han testat på at baka brownies... de luktar så gudomligt gott! Kommer lätt bli en till fikat sen idag :)

Igår var vi och simmade som vanligt, börjar bli en bra vana det där. Badade bubbelpool och åkte forsen med haha.. och runt, runt, runt med strömmarna. Sen ut en liten stund, var  k a l l t  i luften... och så åkte vi den snabba rutschkanan haha och Kent skrek för att jävlas så de andra i kön nästan blev rädda alternativt bröjade garva... pinsamt för mig :P haha
Sen igår eftermiddag åkte vi till IKEA i Älmhult. Var inte så mycket julstämning som jag hade trott men vi shoppade lite ändå. Blev en röd filt och två röda kuddar till soffan nu i jul, sen lite nya värmeljusstakar som jag dekorerat med sand, glas och stenar. och så lite annat smått o gott förstås!
Till middag blev det älgstek (lite lyx med denna släkten va... hehe...) med hasselbackspotatis, sallad och supergod sås som jag är så imponerad över mig själv att jag lyckades med! Sen lite glögg o pepparkakor framför en Beckfilm i TV-soffan. Mysig kväll!

Idag tvättar vi.... inte så kul dag som igår. Plus att det regnar ute (igår kväll snöade det....). Händer inte så mycket mer idag. Ska till willys o handla, sen in på blomsterlandet o kolla lite julskyltning typ, eller ja... de har ju lite tomtar o sånt upp i alla fall :)

Här kommer lite bilder på våra nya ljusstakar, och en lykta med som vi köpte..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback