FN-dagen

Har varit o simmat idag igen. Börjar bli en bra vana :) Idag blev det längre än planerat, simmade 2,5 km idag på 72 minuter. Nice. Men känns i benen o armarna nu! Precis som promenaden igår.... kändes som jag hade sprungit helt långt fast jag bara gått en rask promenad. Känns som det blir tungt imorgon. Fast det är skönt med! Känner mig så nyttig!

Annars så är detta en bra vecka! Jag har varit på bra humör hela veckan, o jobbet har varit kanon eftersom jag vart så glad! Idag på jobbet var det såå kul! Vi firade FN-dagen, och på den här skolan firar de alltid med först uppvisning (sånger, dikter, danser) från de olika länder som barnen kommer ifrån. Därefter har de utställning med föremål från länderna, tex kläder, mynt, böcker m.m. Sen det sista rummet, och kanske det bästa, är matrummet! Då har barnen tagit med sig mat/kakor från sina hemländer som vi sen delat i mindre bitar o man får gå runt o provsmaka. Så mycket goda och spännande saker! Vårrullar från Filippinerna, Baklawa från Irak (kanske...), kakor från Danmark, salta munkar från Makedonien, kakor från Bosnien, jordnötskyckling från Guinea m.m. massa saker! Alla barnen och föräldrarna och vi i personalen älskar det! Sån festlig och härlig dag! Barnen kom helt finklädda o så... roligt :)

Nu är det bara 2 dagar kvar tills jag ska hem till Växjö igen. Skönt! Sen blir det långhelg - har tagit ledigt på måndag (då blir det Ullaredsresa) och tar tåget ner igen tisdag morgon. Sen kommer ju Kent ner på fredag kväll o tillbringar helgen här i Malmö/Trelleborg. Mysigt :)

Nu ska jag hitta på nåt annat. Typ läsa folks bloggar....
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback