Springa eller inte springa?

Sitter och funderar på att ge mig ut på en liten löprunda. Eller ja, joggingrunda i alla fall, för fort går det inte! Men men. Vädret är så grått och trist så man blir inte direkt motiverad att ge sig ut. Samtidigt borde jag göra det för konditionens och hälsans och viktens och blablablas skull. Typ. Antar att anledningarna till att ge sig ut är betydligt fler än anledningarna till att stanna inne, vilka egentligen begränsas till typ orkar inte, borde plugga (vilken iof sig kan va okej) och ja, sen fanns det inte fler. Dessutom tar det ju inte mer än drygt 20 minuter att springa plus några minuter att varva ner. Så varför klaga? Duscha ska jag ju göra sen ikväll ändå i vilket fall som helst så det kan jag inte heller skylla på att tar tid. Och jag har nästan läst halva boken som jag ska ha läst till på tisdag redan, och då har jag ändå hela måndagen på mig med. Så okej, jag borde väl ge mig ut då.

Btw så doftar det ljuvligt av nybakat bröd härinne. Det är förresten också en anledning till att ge sig ut - när jag kommer in får jag smaka (då har det svalnat lite och går att skära upp).

Vi får väl se hur det går. Om jag överlever joggingrundan så skriver jag väl ett nytt inlägg typ imorgon eller så i alla fall!
Tjingpling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback