Tankar

Tisdag idag och dags för seminarium igen. Kanske blir intressant, är olika från gång till gång. Men väldigt intressanta saker som tas upp, håller på med etik och värdegrund just nu. Svåra frågor som inte har några klara svar (oftast i alla fall).

Annars så sitter jag och lyssnar/tittar på Nyhetsmorgon. Så hemskt med Engla, den 10-åriga flickan som försvunnit. Hoppas verkligen de hittar henne idag, och att de hittar henne vid liv. Ibland när såna här saker händer (varit mycket nu med Arbogafallet m.m. också) blir jag så rädd för min egen skull. Inte för att jag har några fiender eller att det realistiskt sett skulle kunna ske något, men i alla fall. Man är så skör och man kan inte skydda sig.

Till en roligare sak då- buggen igår! Tiden bara sprang iväg, vi hade grymt kul och lärde oss ett par nya turer. De börjar bli alltmer avancerade nu, o så himla kul är det. Igår var "dansken" från Halmstad som är så hård med, och han kör stenhårt med oss. Tänk om vi hade honom varje vecka, så mycket vi skulle lära oss då. Fast det gör vi ändå, våra kursledare är jättebra.

Nej, då var det väl dags att borsta tänderna och fixa till sig lite då som vanligt. I eftermiddag blir det plugg i bibblan en stund, sen träffa Kent på willys och därefter hem. Kanske springa om vädret blir bättre, eller gå en promenad.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback