Bilder från Bulgarien!

Nu är vi tillbaka hemma i Växjö igen! Vi har tagit mängder av bilder i Bulgarien och att välja ut några få var helt omöjligt så här kommer en hel drös... Det har varit superhärligt i Nessebar och Sunny Beach, och jag önskar att jag kunde berätta om varenda bild men det blir nog alldeles för långt.

Lyxkryssningen som jag skrev om i förra inlägget blev tyvärr inställd pga för höga vågor vilket var det tråkigaste under resan. Hade sett fram emot den så mycket, men men.. det blev iaf en hel del pengar över att shoppa för! Vinprovningen var bland det roligaste på hela resan.. Vår reseledare ville ha glada skandinaver så allt vin skulle drickas upp (inte spottas ut som på vanlig vinprovning..) och dessutom testade vi Rakia (bulgarisk cognac) som va hemskt äcklig :P Det blev tre flaskor vin med hem i bagaget, varav ett lagringsvin (det finaste de hade!) för ca 65 svenska kronor.. sjysst! Motsvarande skulle kosta ca 3-400 kr i Sverige.

Som ni kan se ananrs hade vi fantastiskt vacker utsikt från balkongen (bokade ju rum med havsutsikt...) och det var helt vacker natur, grönt och fint.Gamla Nessebar var urmysigt, men mer turistinriktat än jag trodde, vilket iofs gällde överallt därnere. Dock var servicen inte alltid det bästa och perosnal i klädaffärer etc var inte alltid så trevlig.

Det blev väldigt mycket desserter, typ glassbomber därnere, och en hel del mumsiga drinkar. Jag avnjöt också de två bulgariska ölsorterna (Kamenitza och Zagorka) några gånger medan Kent höll sig till vin samtliga kvällar... Haha! Godaste maten därnere var Chicken Kavarma som vi åt på restaurangen Sea Star i Sunny Beach. Fantastiskt gott!

På planet hem väntade fyra kassar med sprit på oss, en massa gott! det blev vodka, vodka päron, bacardi lemon, smirnoff vanilla, malibu, turkisk pepparshot i 1-liters flaskor plus en 1,5 litersflaska med Baileys! I resväskorna fann vi ett antal nya klädesplagg.... Kent köpte 9 nya t-shirtar bland annat och jag fick med mig två tjocktröjor och en kofta, en klänning, tre ursöta behåar och lite partylinnen. Perfect!



Kommentarer
Postat av: gila

Ah ni var på Panorama :) Jag längtar ju inte mindre av att ha sett era bilder kan jag säga! Alla drinkar och glasser. Och havsutsikt har vi också beställt, gud vad mysigt... Hoppas ni hade en härlig vecka för det ser fantastiskt ut! Ni är fruktansvärt söta tillsammans :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback