Konstig känsla

Vaknade tidigt på morgonen idag av att allting skakade. Konstig känsla. Jag försökte ligga alldeles stilla men det skakade ändå. Det kan väl inte vara jordskalv tänkte jag. Eller att huset håller på att rasa samman? Kom fram till att det måste vara jordskalv och sen var det över. Undrade om jag verkligen hade känt det, eller bara inbillade mig. Somnade om efter en bra stund och när väckarklockan ringde sa jag till Kent att "jag hoppas du inte tror jag är knäpp nu, men jag tror att det har varit ett jordskalv. Vaknade 20 över 6 och allting skakade". Oj, sa han. Vi får väl se på nyheterna om det varit något. Direkt vi slår på teven och lokala nyheter berättar de om jordskalvet som drabbat Skåne och även känts bl.a. här. Så märkligt och så läskigt, även om det bara varade i några sekunder. Här var det dock inte så kraftigt, det enda som flyttat på sig var en av stenarna runt ljusen på frysen, och de flyttar sig ju även i vanliga fall när frysen skakar till (den lever sitt egna liv ibland...) så kan ju ha varit därför.


(fråga mig inte varför Skåne-kycklingen står där...)

Nu är dock allt som vanligt igen. Ute är det grått, väldigt dimmigt, jag har suttit med slutuppgiften för kursen hela förmiddagen förutom ett avbrott till Gustavslundsskolan där jag glömde min mat igår... Fick iaf trevligt sällskap med Zandra i bilen :) Strax ska jag iväg och jobba igen, på en skola där jag är ofta.. Haha! Idag ska jag vara hos förskoleklassen på fritids. Mysigt. Imorgon ska jag också jobba i förskoleklass men från kl. 8-13 och sen får jag nog inte sätta upp mig på mer jobb i veckan... Har en hel del skolarbete att göra nu känns det som. Det har blivit en hel del jobb i december. Inklusive idag och imorgon är jag uppe i 41,5 timmar, vilket är en av mina bästa månader och borde innebära att jag klarar mig på studiebidrag och lön i januari!

Kommentarer
Postat av: Gila

Hej! Tack :-) Jag försöker vänja mig, känns väldigt ovant men det går. Tycker de är jättefina så vi ska nog tirvas ihop :-) Väldigt fina bilder med all snö, man blir helt avundsjuk ju... Och frisk ska jag nog bli! Hoppas jag - snart! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback