13 februari

Idag är det dan före dan... hehe.... Alla hjärtans dag imorgon ju, vilket innebär att vi firar 16 månader ihop (fast firar nog inte just det så mycket men i alla fall). Ska bli god mat o så då, hittade ju ryggbiff på 30% när vi var och handlade igår, så det blir ryggbiff med rotfrukter och bearnaisesås. Sjukt gott! På tal om gott, eller ja mat o sånt, så har jag varit superduktig i två dagar nu och inte ätit någon kaka etc. Inte lätt här hemma :P Men det funkar. Och i söndags åt jag bara en kaka - som jag sedan både simmade och dansade bort med råge!

Idag har det varit så soligt och härligt väder så jag bestämde mig för att gå hem från bussen (inne i stan). Blev en lagom promenad i solskenet på 40 minuter ungefär. Har varit ute rätt mycket idag annars med - utedag på skolan så. Då var det dock mest molnigt :(

O dumma jag gjorde en sån knäpp grej idag när jag skulle hem. Bussen skulle gå från torget 15.00 så antog att jag hade gått om tid på mig att gå till hållplatsen där jag skulle på (gick typ 14.53 och hade en minut till min hållplats som är hållplatsen efter torget). När jag kollar uppåt gatan ser jag dock bussen komma - och det ser ut att stå Växjö på den. Jag hann ju inte springa till hållplatsen jag tänkt så kutade för allt jag var värd ner till torget (vilket är ca 5-10 minuters gångväg) för att hinna med bussen där istället. Kom fram helt flåsandes och kunde knappt andas (det hade inte lagt sig helt efter 35 minuters bussresa till stan så ni fattar...) och frågade då busschauffören om den går till hållplatsen, där jag egentligen skulle ha hoppat på, efter eller före torget. "Efter", svarade han då. Suck. Jag hade alltså sprungit som fan helt i onödan men jaja. Extra motion är ju alltid bra. Men har sprungit ikapp med ungarna runt huset först hela morgonen och sen på lunchrasten med så har typ redan träningsvärk i benen! Imorgon blir det lugna lekar.

Nu ska jag snart fixa med middagen. Sätta in en fiskgratäng i ugnen. Lagom jobbigt :) Vart lite sugen och tänkt köpa fiskgratäng ett tag och denna veckan hade de dem billigare på willys så perfekt. Blir veckans fisk då med!

Ha en bra kväll!
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Gisela

Ja de är ju inte billigt.. men vi fick ett väldigt billigt pris på lägenheten med tanke på hran, området och storleken så vi tar mellanskillnaden mellan lund och trelleborg och lägger på renovering. Så det går rätt bra.. har hantverkare i släkten med så blir inte så fruktansvärt dyrt.
Hoppas allt är bra med er också! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback