Shopping & sushi

Idag gav vi oss ut på en liten shoppingrunda (typ, till Samarkand) för att införskaffa skor att dansa i och nya jeans. Blev båda sakerna - snacka om att jag är imponerad över mig själv! Ett par svarta skor på Skopunkten och sen ett par mörkblå jeans på Lindex, typ likadana som jag hade innan men e andra har gått sönder. Kent köpte semlor som vi ska ha till fika sen med *gottis* och ett par småflaskor vin (nya favoritvinet Royal Beaujolais eller nåt sånt..). Nu är vinstället överfullt! Får se om vi kanske tar en liten flaska ikväll till de japanska fläskkotletterna så får resten plats sen.

På tal om japanskt så passade vi på att utnyttja vår rabattcheck med "ät 2 betala för 1" på en sushibar inne i stan. Tog med oss det hem o käkade - men njaa... sushi är nog verkligen inte min grej faktiskt. Och inte Kents heller. Försökte verkligen och i början var det okej men sen tröttnade man. Misosoppan var helt katastrof och luktade typ ladugård (blanding av melass och koskit eller nåt...). Whatever, får äta oss riktigt mätta på semlorna sen istället.

Annars så tvättar vi n, ska strax ner o hänga upp tvätten och sen ge oss ut på en långpromenad. Vädret verkar ju vara hyfsat i alla fall, solen sticker åtminstone fram då och då genom molnen, så det ska bli skönt. Hade eventuella planer på joggingrunda men pallar inte... är för lat.

Ikväll börjar Melodifestivalen! Självklart kommer jag sitta bänkad framför teven, kanske till o med ätandes lite chips för festligheternas skull eller lite fruktsallad eller nåt, och kolla. Svårt i förväg att säga vem som vinner, alla verkar ju tro på E-type & The Poodles och Amy Diamond men jag vet inte. Är inte så förtjust i Amy - hon börjar bli för gammal nu för att vara så liten, typ... Men de andra kan säkert gå vidare. Och Amy gör det säkert med.. vi får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback