Tårtbak!

Vi håller på att baka tårta just nu. Så himla god den ser ut! Påskens godaste chokladtårta heter den, men vi skippar de gula kycklingarna som dekoration och klär den i mandariner och vindruvor, och kanske lite färsk ananas också, istället. Så funkar det som födelsedagstårta också! Ser riktigt smaskens ut :)

Annars idag så har vi både städat och tvättat, snacka om effektiv dag, och i eftermiddag blir det lite plugg (förhoppningsvis) och promenad. Solen skiner nu så blir nog skönt med promenad! Bara att hoppas på att den stannar kvar också...

Igår bakade kent sina underbart goda brownies igen. Nybakad brownie (riktigt kladdig...) med vaniljglass och färsk ananas i småbitar till. Så sjukt gott så det är knappt sant! Tur jag köpte ananas igår, den var så perfekt god. Åt till frukost med, med vaniljyoghurt till :)

Min vikt fortsätter att gå neråt förresten. Fast jag knappt rört på mig i veckan och ätit de där Polly christmas collection (Polly med smak av saffran, kanel m.m.) varje dag. Weird. Men jag tackar och tar emot. Mina gamla svarta "finbyxor" ser förjävliga ut på mig nu. Får bli mysbyxor istället. Tacksamt är dock att mina vita jeans (de dyraste jag nånsin köpt typ) passar igen. I och för sig är de också på gränsen till för stora men har ju inte planer på att gå ner så mycket till så är nog lugnt.

Nu ska jag gå och.. hmm.. pussa på Kent tror jag!
Btw vad jag är lycklig! Sambo med världens sötaste och underbaraste kille, det är helt sjukt egentligen. Hade någon sagt för 1½ år sedan att jag skulle vara det nu så skulle jag bara skrattat bort dem. Men nu är det verklighet. En helt underbar och fantastisk verklighet!

 
        Me and my love!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback