Vikten av motion!

Idag har vi motionerat flitigt! Började dagen med att simma 80 längder på AuqaMera (simhallen) för att sedan busa loss lite i äventyrsbadet.. hehe... forsen (som jag för en gångs skull nog inte skadade mig i), den långsamma rutschbanan idag, klätterväggen (där jag inte klarade mig längre än till vattenfallet idag heller - önskar att jag hade lika långa armar som Kent!) och simmade ut i kylan lite. Skönt att ligga där i det varma vattnet och känna kylan runt huvudet haha. Is på sjön utanför med ju :) Blev ingen bubbelpool idag dock, pallade inte stå i kö!

När vi kom hem upptäckte jag att jag glömt/tappat min klocka så ringde dit och de hade fått in den i receptionen. Phuu! Vill verkligen inte bli av med den! Käkade lunch och vilade lite, sen körde vi dit för att hä'ma klockan och passade på att gå en 45 minuter lång promenad runt Växjösjön när vi ändå var där ute. Tyvärr hade ju dock solen gått i moln då (och resten av eftermiddagen) men det var skönt trots kylan. I alla fall efteråt!

Ikväll skulle det bli utgång men vi vet inte hur det blir med det. Har inte fått nåt svar så får se... Blir det inte utgång så blir det myskväll framför Melodifestivalen med lite kladdkaka och glass verkar det som! O just det, när vi kom hem från promenaden lyxade jag till det lite med varm choklad med pina colada, glass och kokosflingor i. Underbart gott! Kanelbulle och muffins till det. Niiiice!

Såna lyxmänniskor vi är ibland :) Har precis satt in hasselbackspotatis i ugnen - blir det istället för klyftor till kycklingfilén ikväll. Känns lite lyxigare. Fast lite synd om det inte blir utgång - hade ju egentligen planerat för fondue som det inte blir nån alls nu. Kanske helgen om två veckor istället. Nästa helg är det ju Malmö som gäller! Paaaarty och
Cats :)

Ha en bra lördagkväll allihop så får ni reda på imorgon om vi har fått svänga våra lurviga på Grace eller fått njuta av en hemmakväll i varandras sällskap istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback