Ensamhet

Är det inte märkligt att man efter bara knappt 2 dagar känner sig så ensam härhemma? Har inget att göra hela dagarna. Igår var jag ändå i simhallen en stund på förmiddagen och handlade sedan. Idag har jag varit på vikarieförmedlingen och blivit "inskriven" och haft en liten pratstund/intervju med en av vikarieförmedlarna där. Sen har jag egentligen inte gjort nånting. Mer än käkat lunch då. Makaroner och köttbullar - jippie! Men men....

Nu är det bara 3 timmar tills Kent kommer hem. Och om 10 minuter ska jag slänga in tvätten i tvättmaskinen. Sen göra ingenting igen i 45 minuter, sen hänga upp tvätten, sen gå långpromenad och sen kommer nog Kent typ. Hoppas tiden går fort bara! O måste kolla så jag har batterier i mp3-spelaren. Skönt att gå med lite musik i öronen, i alla fall när det är så tråkigt väder ute och bara regnar. Blä! All snön är borta nu...

Annars har jag väl inte så mycket att skriva om... Igår överraskade jag Kent när han kom hem iklädd mitt fina "hemmafru"-förkläde (blårutigt med volanger á la hemmafruar på 40-talet typ) som jag fick av pappa i julklapp. Problemet är bara att det förklädet är till för en hemmafru som troligen bakar och framförallt äter kanelbullar hela tiden. Dvs en aning för stort....

Jaja dags o gå nu då. Skriver säkert ett till sånt här lagom ointressant inlägg imorgon igen. Kanske skulle börja skriva modeblogg istället? Lägga upp bilder på "dagens outfit" osv? Sen blir det väl inte så mycket mer för pallar inte sitta o kolla massa modesidor och kolla upp dyra kläder som ändå inte passar mig och som man aldrig skulle ha råd att köpa heller. Så vad skulle jag då ha att tipsa om? Hmm...

Fast idag är jag ganska snyggt klädd! Tycker jag själv i alla fall, och dessutom i bästa budgetanda!
image239
Suddig bild, tagen med webcam...

Svart/grå-randig tröja från Gekås ca 79 kr
Svart linne från Femilet ca 125 kr
Svarta jeans från Gekås ca 139 kr
Svarta strumpor från Lindex 3 par för 59 kr 
Svart behå från Femilet ca 349 kr
Glittriga trosor  från Cubus ca 29 kr

Sammanlagt pris för outfiten (+2 par strumpor): 780 kr.
Sofi Fahrman hade inte fått en tröja för under det priset ju!

Oj, nu har jag skrivit här i typ en kvart och tvätten borde jag slängt i för 5 minuter sen.... gotta go! Men vad tycker ni om min framtid som modebloggare? hehe... och om nån har tips på vad jag kan göra under mina långtråkiga dagar nu så emottages dessa tacksamt!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad kul att du läser:) Börjar undra om ngn gör det haha. Jag läser till idrottslärare GS/GY. Ska ha matte som sidoämne.. Jag hörde att du gått där ett tag eller har jag fel? Varför slutade du? Allt bra annars?

2008-01-08 @ 23:22:12
Postat av: Gisela

Jag tyckte din dagens outfit var skitbra ;) mkt mer anpassad för min plånbok än alla de andras :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback