Helgen!

Det var en helt fantastisk helg i Göteborg! Vi hade så himla roligt :)

I lördags när vi kom av tåget gick först en runda på femman, fikade lite och så, för att sedan bege oss till hotellet. På vägen dit försökte vi boka plats på Jensens men de sa att det inte fanns men att vi kunde testa ändå senare - för 2 personer skulle de nog kunna trycka in nånstans. Sagt o gjort - vi kom till hotellet *wow vilket hotell*, checkade in och begav oss till rummet. Ett rum med utsikt över Liseberg :) Vi bodde iof sig bara på 8:e våningen (av 18 i vårt torn). O just det, vi bodde på
Gothia Tower, glömde skriva det innan. I alla fall, vi gick upp på rummet, bytte om o fixade till oss för att sedan dra oss mot Jensens igen. Där blev det tre rätters middag, jag åt vitlöksbröd till förrätt, pepparbiffen (som alltid) till huvudrätt och sen ljummen chokladtryffel med mjukglass och färska frukter till efterrätt. Till det ett gott rött vin. Kan det bli bättre? Jo det kan det, för Kent bjöd på hela kalaset! Haha... Så gulligt av honom, min sötnos!
image234
Utsikten från hotellet (blir inte så bra genom fönstret men whatever....)

Sedan begav vi oss ut i det väder som nu förvandlats till lätt snöstorm, och halkade oss fram till Storan för att se Footloose. O såå bra den var! Shit, jag bara rös typ hela tiden. Älskade den! Så mycket 80-tal, helt sjukt! Haha! Allting - kläderna, frisyrerna, låtarna, ljussättningen you name it. Bra också att vi lyssnat in låtarna (visserligen på engelska men ändå) hemma före så man hängde med lite! Fast det hade jag gjort annars med. Peter Johansson som spelade huvudrollen var övergrym, liksom Anna (Sahlene) Sahlin. Däremot Måns.. nja.. men hans roll var iof sig inte med så jättemycket heller... Var i alla fall en helt fantastisk föreställning!
  
Snyggingar på musikal...

Väl tillbaka på hotellet bestämde vi oss för att testa panoramahissen i West Tower (vi bodde i East Tower) upp till 23:e, och översta, våningen. Wooow lite läskigt men så häftigt! När man åkte ner pirrade det i magen :) Haha! Längst däruppe låg Skybar, som vi gjorde ett snabbt besök på men som verka sådär, så gled ner med hissen igen och satte oss istället i "pianobaren" i restaurangen längst ner. Väldigt mysigt, bra musik och drack varsin Strawberry Daiquiri och kände oss väldigt lyxiga! Blev lite dansande också innan vi begav oss upp till hotellrummet för lite sömn.
  
Vårt hotellrum (lite stökigt bara..)

Söndagen började med hotellfrukost med massa godsaker! Orkar inte gå in på allt i detalj här hehe.. men det enda jag saknade var i alla fall ananasen, vi har inte lyckats bo på ett enda hotell än som har ananas som färsk frukt! När jag bott med familjen däremot har de haft det. Hmmm...  Efter en, väldigt, stadig frukost var det dags för Universeum! Där fick vi följa vattnets väg genom Sverige (o se massa fiskar hehe) för att sedan komma ner till hajarna... häftiga! Och en utställning med ormar och annat läbbigt :) Därefter begav vi oss in i regnskogen där det var varmt och fuktigt (minst sagt) och med apor hoppandes och klättrandes framför ansiktet! Så häftigt, de hade djuren vilda där inne så man gick bland apor och fåglar och fjärilar m.m. Fanns en fisk som sände ut elektriska stötar med, som kunde göra en människa medvetslös och en anakonda nere vid vattnet. Var riktigt häftigt att va i regnskogen! Sen kom vi till Explora (tror jag det hette) där man fick testa massa grejer, främst sin reaktionsförmåga. Man skulle springa så fort som möjligt, trycka på rätt knappar, fånga virtuella handbollar, dansa, ha dragkamp, kasta bollar, köra volvos körsimulator och mycket annat. Där var vi lääänge!

Sen var det dags att käka och dra sig mot tåget så vi hämtade väskan på hotellet, begav oss in mot stan, tog varsin El Maco-burgare på McDonalds och provade sen lite kläder på Cubus (jag fick med mig lite underkläder och Kent en skjorta) och sen var det tåget hem som gällde!

Oj, blev ett väldigt långt inlägg men det var en superkul helg som jag bara var tvungen att berätta om! Allt vi upplevde rekommenderas starkt... :)

Nui ska jag snart bege mig till simhallen, sen willys sen hem o käka o sen... ja, vi får se vad dagen har att erbjuda helt enkelt. Kent började jobba idag så är ensam hemma, o det är 2 veckor kvar till skolan börjar så får väl vänja mig vid det här nu!

Kommentarer
Postat av: Gisela

Låter som en mysig helg :)
Jag bodde i Gothia tower när vi var där på horseshowen. Fast vi bodde på våning 16 lr liknande... Det var verkligen läskigt! Men rummen är fina :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback