Regnigast i Sverige

Igår kväll fick jag ännu ett bevis på att jag flyttat till Sveriges regnigaste stad. Eller i alla fall gråaste. Under hela december månad hade Växjö endast 20 minuter sol (-timmar brukar man ju räkna det i men ja...). 20 minuter! Det är ju helt sjukt.... på en månad går det 44640 minuter - och under endast 20 av dem var det sol här! Snacka om risk att bli deprimerad.


Jag bakade bröd igår! Supergott solrosbröd blev det :)


På kvällen testade vi olika smaker på varm choklad. Jag gjorde varm choklad med Pina colada i, toppat med vaniljglass och kokosflingor. Riktigt mums! Kent gjorde varm choklad med Bols bananlikör i, också den toppad med glass och jättegod den också.


Det här är pusslet som jag la färdigt i onsdags. Det är ett sånt pussel där man får en bild på kartongen men ska lägga det som personerna på den bilden ser - och detta är vad de såg! Haha

Idag ska jag antingen gå promenad eller springa en runda. Orkar inte simma idag igen - benen var såå trötta under promenaden igår. Plus att det ösregnade andra halvan av rundan (vad gör man när man är 4 kilometer hemifrån? bara att fortsätta gå ju...) Sen kanske städa lite.. hmm fast gillar inte att städa. Men kan ju torka lite fint i badrummet eller nåt i alla fall! Det är Kents uppgift att dammsuga, jag gillar inte dammsugare. Diskar hellre o sånt. Plus att det är jämställt om han dammsuger, som vi brukar säga! Och om jag bär hem de tunga kassarna från Willys....

Ha en bra dag, och en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback