Träningsstatistik!

Jag har en träningsdagbok på nätet, där jag fyller i allt jag tränar - från promenader til löprundor och cykelrundor. Det roliga med att ha en sådan träningsdagbok är bland annat all rolig statistik man kan få fram. De senaste 365 dagarna har jag tränat 134 dagar, vilket innebär 36% av alla dagar. Då kan jag tillägga att de 10 första veckorna tränade jag ingenting, så om jag räknar bort dem tränade jag 45% av alla dagar. Det är ganska bra tycker jag :D Jag har under samma tid förflyttat mig 465,7 km (nästan 47 mil). 49 km av dessa är simning. De flesta är nog promenader, men har inte kollat upp det. Jag har sammanlagt tränat i 119 timmar - vilket innebär 5 hela dagar (dygnet runt). Låter i och för sig inte så himla mycket men i alla fall.

En annan bra sak med träningsdagboken är att man tydligt ser sina förbättringar - framförallt i löpning där resultaten kommer lite snabbare än i exempelvis promenader. Det är också enkelt att utmana sig själv - exempelvis att denna vecka ska jag träna mer än förra, och då kan jag lätt kolla hur många minuter jag tränade förra veckan och så är det bara att kämpa på för att slå det.

Känns som att jag sitter och gör massa reklam för detta just nu, men men. Sidan jag använder mig av heter
funbeat.se. Det finns säkert flera men jag fastnade för den här och har haft den i snart 2 år nu, så jag är mycket nöjd!

Annars idag så har jag simmat. Riktigt bra faktiskt, 100 längder på 66 minuter. Jag närmar mig mitt mål med 100 länger på en timme, men det lär dröja några år typ. Va massa folk som simmade idag, ganska jobbigt då - får simma om hela tiden.

Idag jobbar Kent länge, kommer inte hem förrän halv sex, men då ska jag ha maten klar i alla fall. Sweet chili-fisk. Vi är så duktiga, gör ju matsedel varje vecka och ser till att vi får äta blandat av pasta, ris och potatis samt att vi äter fisk minst en gång i veckan. Nyttig mat äter vi med och framförallt god! :)

Vi firar 15 månader idag. Tiden går så himla fort! Känns som att vi känt varandra i evigheter - samtidigt som det inte var så länge sen den där första kvällen på slagt, eller när jag drog med honom hem från Heartbreak kvällen efter och det var sådär superpinsamt hela vägen hem (vi gick hem från stan). Jag bara babblade på, livrädd för att det skulle vara tyst. Och dagen efter när vi väntade på hans taxi tillbaka till kompisen i Malmö och han sa nånting i stil med att "vi ses ju inte nåt mer men det har vart trevligt" och jag bara tänkte typ va"?" och ett par timmar senare skickade ett sms där det stod att han var den finaste kille jag nånsin träffat och att det inte var så långt till Kalmar m.m. och för alla mina vänner berättade jag att jag träffat mannen i mitt liv. Det står jag fortfarande kvar vid. Mannen i mitt liv - den underbaraste, mest kärleksfulle, omtänksamme, snyggaste, sexigaste, snällaste, sötaste, roligaste  - ja, allt -  killen i världen!

image250
Min egen superhjälte!

(superhjältefest på Kåren förra hösten.... vi är utklädda till Zorro båda två)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback