Uppe med tuppen!

Idag gick jag upp tidigt... samtidigt som Kent, klockan 06.00. Varför, kan man då fråga sig. Jo, för att jag var helt pigg och började dagen (samt Kents dag) med skrattattacker till följd av bl.a. en helkul låt på radion när den gick igång på morgonen. Sen var jag bara überpigg! Fixade frukost åt min söta pojkvän och sen har jag tillbringat några timmar i soffan ramför nyhetsmorgon på tv4 och svt (zappat lite däremellan). Så om det är nån som vill ha koll på dagens nyheter - fråga mig!

Idag ska jag gå en långpromenad, om det inte regnar blir det kanske runt Växjösjön (en runda på ca 8-9 km), annars blir det de två vanliga rundorna som tillsammans blir ca 6 km. Har också tänkt bara solrosbröd. Vi köpte brödmixer i höstas, solrosbröd och trekornsbröd. Trekornsbrödet gjorde vi först - och det blev kanongott! Man bara blandar mjölblandningen med torrjäst (som sitter på paketet) och vatten, sen jäsning och sen ugnen och sen är det färdigt! Väldigt smidigt... Nu ska jag testa solrosbrödet med. Brödförrådet i frysen börjar sina så lika bra att passa på. Hoppas detta är lika gott :)

Annars händer inte så mycket. Vikarieförmedlingen har inte ringt idag heller, hoppas ju på jobb. Dagens outfit lägger jag nog inte ut idag, den är väldigt lik gårdagens - fast med jeans och en vit t-shirt under den lila tröjan istället för det gröna linnet som jag hade igår. Spännande, va?

Jaja, nu har jag skrivit klart för denna gång. Ska ladda ner den där låten nu om jag lyckas hitta den. Gick typ nånting i stil med "When you're young, you need inspiration" vilket lät väldigt kul så tidigt på morgonen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback