Helgen

Helgerna, liksom veckorna, bara springer iväg. Det är knappt så man hinner med. Denna helgen har varit extrem!

Igår började vi dagen med en långpromenad och sedan en skön dusch. Därefter begav jag mig in till stan för vaxning, det gjorde ont och resultatet blev visst bra men jag kan nog göra hemma ändå i framtiden. På eftermiddagen styrde vi kosan mot Kalmar för att gå på fotboll. Kalmar mötte Halmstad i en ganska tråkig match, men som blev mer underhållande på slutet. Oavgjort blev resultatet. I halvlek passade jag på att snacka lite med Madsan, vilket var evigheter sen! Får se till att träffas nån gång snart :)

Efter matchen käkade vi på en restaurang tillsammans med Daniel och Maya, Kents kompisar. Plankstek blev det, riktigt mumsigt! Följde med en vända upp till dem sen men framåt tiotiden begav vi oss hem till Växjö igen. Jag hade dragit nitlotten (frivilligt i och för sig...) att köra hem, vilket var helt okej förutom hällregnet de sista två milen. Det i kombination med mörker och täta skogar fyllda med älgar och annat otrevligt var inte så kul. Men vi klarade oss helskinnade hem i alla fall!

Idag har varit en riktig deppdag med typiskt Växjöväder. Så på förmiddagen läste jag ut min andra Camilla Läckberg-bok för denna vecka, nämligen Predikanten. Jag läser för fort, men de är riktigt bra böckerna! På eftermiddagen satte vi på Mannen som kunde tala med hästar på videon och såg drygt halva filmen för att sen springa en runda när det var uppehåll. Trummenrundan (9 km) var det som gällde och det gick hur lätt som helst, jag kände mig helt pigg och så men efter 6 km fick jag fruktansvärt magknip. Fick stanna, kunde knappt stå upp. Sen sprang jag vidare men det kom igen och igen så med 2 km kvar fick jag gå resten. Usch, det värsta jag vart med om...

Ikväll sen lagade vi supergod middag som ni kan se på receptakuten, och så har vi sett klart filmen :) Så gripande... Konstaterade också att jag hade 9 rätt på tipset, det är rätt hyfsat det! Krävs dock 10 rätt för utdelning, men men...

Nu ska jag slå mig ner i soffan och mysa lite till!
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback