Ensam igen

Nu är jag ensam resten av veckan. Eller ja, tills på fredag eftermiddag i alla fall. Kent har ju påsklov så han är hemma hos sina föräldrar och ute i skogen. Själv har man ju föreläsningar och en del att läsa så måste stanna här.

Gårdagen var så bra! Kent imponerade verkligen på mig med sin middag.. Oh my god så gott! Först hittade han på en liten förrätt precis innan vi skulle äta, han hade inte planerat att ha någon egentligen. Det blev en liten "sillamacka", typ. Sen till huvudrätt var det baconinlindad fläskytterfilé, bearnaiseås, sallad och potatisgratäng(!) Den var så sjukt god, potatisgratängen! För att inte tala om efterrätten.. chokladhjärtan. Var ungefär som chokladmousse, med mörk choklad och likör i (bland annat) i form av ett hjärta. Lite creme fraiche till (som bröt av mot det söta) och kiwi... Mums! Bland det godaste jag ätit.

Sen såg vi Irene Huss-Tanghästarna (eller nåt sånt hette den) på kvällen. Riktigt bra var den. Till er som gillar Beckfilmerna kan jag verkligen rekommendera Irene Huss - samma skrot o korn typ :)

Nu ska jag borsta tänderna o läsa lite, sen skoldags vid nio.
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback