Fattiga ungdomar

På nyheterna nu på morgonen rapporterades det att unga i Sverige har det allt sämre. Förutom oro, ängslan o annan psykisk ohälsa så lever många under fattigdomsgränsen. Någon som är förvånad? Gränsen för fattigdom ligger på strax över 8000 kr disponibel inkomst/månad. Studiebidrag+lån ligger på ca 7500 kr/månad. Tanken är att man inte ska arbeta vid sidan om när man studerar, utan man ska studera på heltid. Hur tänker man där? Höjda studiemedel, tack!

Idag skiner solen, så härligt att gå upp då! Jag ska sätta mig o skriva lite inför dagens seminarium snart, sen ska jag nog ta mig ut och springa en runda eller gå en långpromenad. Det är nog rätt kallt ute med bara, men härligt!

Nu ska jag börja med att kolla igenom lite bloggar o annat.
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback