Klantarsle no 1

Fan jag e så klantig! Jag gick hemifrån i god tid, tog bussen in till resecentrum. Var där 10 minuter innan bussen till Braås skulle gå så jag ställde mig på hållplatsen där det stod 350 och läste Metro. När jag läst klart Metro tänkte jag att "borde inte bussen komma snart?" Den brukar komma några minuter i förväg, är första hållplatsen så. Sen tänkte jag att jaja, den kommer väl. Stod en kille till där så. Sen kollade jag på klockan, den var ju 10.50! Kollade bortåt de andra bussarna och ser en buss som svänger ut från hållplatsen nedanför, och det står 350 på den! Paniiik! Jag springer altl jag kan men den stannar inte. Suck. Jag går in på resecentrum för att sätta mig och kolla när nästa buss går, slänger ifrån mig mössa, vantar, väska allt! Nästa buss går om 2 timmar.. Bara att åka hem och äta då ju. Går ut igen, hoppar på 1:an och när jag är nästan framme där jag ska av upptäcker jag att mössan och vantarna inte är med. Tur att det är varmt ute i alla fall.

Nu sitter jag här hemma och vet inte riktigt hur jag ska göra. Tar jag nästa buss är jag framme 13.20, sen ska jag hem igen 16.37... Blir en väldigt kort dag, med lika mycket restid som praktiktid. Men jag har en del jag vill kolla upp just idag så måste typ åka. Faan så klantigt! Det finsn alltså två 350-hållplatser, en mot Vetlanda och en mot Växjö. Jag stod på den mot Växjö - hade inte kollat så noga. Typiskt!

Nu ska jag äta i alla fall och sen ska jag ringa min handledare. Synd bara att jag missar idrotten, just den hade jag velat vara med på idag för att kolla lite extra på den fysisk-motoriska utvecklingen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback